اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بسته خبری مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی

خلاف واقع نوشتن نشریات دانشجویی را نمی‌پذیریم/ خراسان رضوی با تولید 74 هزار تن گوشت قرمز در جایگاه اول کشور

دربسته خبری امشب خبرهایی از برگزاری نخستین گردهمایی نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه فردوسی، قرار گرفتن خراسان رضوی در رتبه اول تولید گوشت قرمز کشور، اختصاص هزینه‌های جشن نیمه شعبان در کاشمر به سیل‌زدگان و حل مشکلات نیازمند تلاش بیش از 8 ساعت کاری است از مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی منتشرشده است.

خلاف واقع نوشتن نشریات دانشجویی را نمی‌پذیریم/ خراسان رضوی با تولید 74 هزار تن گوشت قرمز در جایگاه اول کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، برگزاری نخستین گردهمایی نشریات دانشجویی کشور در دانشگاه فردوسی، قرار گرفتن خراسان رضوی در رتبه اول تولید گوشت قرمز کشور، اختصاص هزینه‌های جشن نیمه شعبان در کاشمر به سیل‌زدگان و حل مشکلات نیازمند تلاش بیش از 8 ساعت کاری است ازجمله اخبار مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی است که دربسته خبری امشب منتشرشده است.

خلاف واقع نوشتن نشریات دانشجویی را نمی‌پذیریم

معاون فرهنگی وزارت علوم در نخستین گردهمایی نشریات دانشجویی کشور که در دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از مشارکت‌های دانشجویی مرتبط به نشریات دانشجویی است، گفت: نشریات دانشجویی در کشور از کمیت و کیفیت قابل‌اعتنایی برخوردار هستند.

غلامرضا غفاری بابیان اینکه بر اساس آئین‌نامه‌ای که در وزارت علوم داریم، بر مبنای آن در دانشگاه‌ها عمل می‌کنیم، اظهار کرد: اما این بدان معنی نیست که همه نشریات را می‌توانیم رصد کنیم، چراکه این کار شدنی نیست، اما اگر خطایی صورت بگیرد و گزارش شود، در شورای دانشگاه‌ها موردبررسی و برخورد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های دانشجویی که مجوز می‌گیرد خودشان را ملزم به رعایت آیین‌نامه‌ها می‌کنند، در خصوص حواشی صورت گرفته درباره‌ی توهین به مقدسات دینی و انقلابی با این‌گونه نشریه‌ها اذعان کرد: ممکن است مطلبی در نشریه دانشجویی به‌اشتباه که می‌تواند عمداً یا سهواً باشد نوشته شود که اینجا علاوه بر برخورد وزارت علوم جا دارد که دیگر نشریه‌ها نیز وارد شوند و با این‌گونه نظرات برخورد کنند.

معاون فرهنگی وزارت علوم درزمینهٔ انتقاد دانشجویان در برخورد با بدحجابی و ولنگاری فرهنگی در دانشگاه‌ها ابراز کرد: در آیین‌نامه انضباطی آنچه را که دانشجو باید رعایت کند، مطابق با موازین شرعی مشخص‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه خلاف واقع نوشتن نشریات دانشجویی را نمی‌پذیریم، افزود: گاهی اوقات نقدها غیرمنصفانه و خلاف واقع در نشریات انجام می‌شود  که باید نسبت به این نقدها پاسخگو باشند، بنابراین نقد دولت‌ها به‌شرط منصفانه بودن قابل‌قبول است.

غفاری به مسائل حمایتی وزارت علوم در حمایت از داوطلبان حضور در اردوهای جهادی مناطق سیل‌زده و رقص دختران در دانشگاه الزهرا اشاره و عنوان کرد: درزمینهٔ حمایت از گروه‌های جهادی با کمبود منابع مواجه هستیم وزارتخانه کار سختی را در این حوزه‌ها دارد چراکه مسئله به‌تنهایی به وزارت ارتباط ندارد بلکه به مسائل سیاسی نیز مرتبط می‌شود، در دانشگاه الزهرا نیز رقصی صورت نمی‌گیرد و بی‌انصافی دراین‌باره صورت می‌گیرد چراکه همین برنامه در سال‌های قبل با همین کیفیت برگزارشده بود اما اعتراضی نسبت به آن صورت نمی‌گرفت اما امسال برخی حساسیت‌زدایی بیش‌ازحد دراین‌باره داشته‌اند.

معاون فرهنگی وزارت علوم اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که نشریات دانشجویی باید به آن توجه کنند و ما نیز پیشنهاد می‌کنیم این است که نشریات در حوزه اقتصادی جهت‌گیری داشته باشند  و خود را نسبت به این مسئله ملزم بدانند، در هر شماره اگر بخش اقتصادی را به نشریه خود اضافه کنند می‌توانند به وظیفه خود عمل کنند، ما هم از کانون‌های دانشجویی در راستای تحقق شعار سال با تمام توان حمایت می‌کنیم.

خراسان رضوی با تولید 74 هزار تن گوشت قرمز در جایگاه اول کشور

مدیرکل شبکه دامپزشکی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جغتای گفت: خراسان رضوی با تولید سالانه بیش از 74 هزار تن گوشت قرمز رتبه اول را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

احمد شریعتی با اشاره به اهمیت دام طیور در اقتصاد کشور اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام دامپزشکی برای افزایش تولید گوشت فراهم نمودن زیرساخت‌ها، توسعه پرواربندی و صدور پروانه است که در این راستا برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام‌شده است .

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات کم‌بهره نقش مهمی در اشتغال‌زایی و افزایش تولید دارد، افزود:  امیدواریم با توسعه واحدهای دام سبک و پرواربندی در سطح استان شاهد افزایش تولید گوشت در خراسان رضوی باشیم.

مدیرکل شبکه دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقویت نظارت‌ها از همواره در اولویت کاری قرار دارد، بیان کرد: در سال جاری نظارت بر مراکز تولید و عرضه محصولات دامی افزایش‌یافته، به‌طوری‌که با تشکیل کار گروهی از نیروی انتظامی درخواست  همکاری برای انجام نظارت بهتر داشتیم.

نشریات دانشجویی تولید ارزش اجتماعی کنند

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم در نخستین گردهمایی نشریات دانشجویی کشور که به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار شد، گفت: نشریات دانشجویی یکی از عرصه‌های فعالیتی دانشجویی است که باید روزبه‌روز با جلب مشارکت برای جامعه اسلامی و دانشگاه تولید ارزش نماید.

هادی عسگری بابیان اینکه با در نظر گرفتن اعضای تحریریه نشریات، افراد بسیاری درگیر کار نشریه هستند، اظهار کرد: یکی از برکات کارکردم در نشریه، وجود استقلال و احساس تعهد نسبت به نوشته مکتوب بیشتر است و در این راه دانشجو نحوه مدیریت را یاد می‌گیرد.

 وی به حل مشکلات توسط رسانه‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ای شدن دانشجویان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با کمک دانشجویان معضلات را حل نماییم و در این راستا قطعاً دانشگاه‌ها موظف هستند ذیل گفتمان انقلاب از کنش‌های دانشجویی دفاع کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت علوم با اشاره به اینکه جامعه دانشجویی و وزارت علوم در جریان سیل اخیر به‌خوبی شرایط را درک کردند، ادامه داد:  باید همه ارگان‌ها کمک کنند و  با توجه به عمق خسارت وارده، افراد بیشتری برای کمک‌رسانی به مناطق اعزام شوند.

عسگری بر لزوم مطالبه گری جنبش‌های دانشجویی در تحقق شعار سال تأکید کرد و یادآور شد: جهت‌گیری فعالان فرهنگی باید تغییر کند و در این مسیر به سمت تأسیس کانون در حوزه اقتصادی برای تحقق شعار سال در دانشگاه‌ها برویم و از فعالیت نشریات تخصصی اقتصادی در دانشگاه‌ها نیز حمایت می‌کنیم.

جامعه دچار اختلالات فرهنگی است

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نخستین نشست نشریات دانشجویی که در دانشگاه فردوسی برگزارشده، با اشاره به اینکه جامعه درگیر اختلالات فرهنگی است گفت: یکی از عرصه‌هایی که ما در حوزه فرهنگی در آن می‌توانیم بهتر عمل کنیم رسانه است، برای مثال در قضایای سیل سپاه و روحانیون وارد میدان می‌شوند آن‌طور که باید دیده نمی‌شود. اما زمانی که یک مسؤول به چالش کشیده می‌شود به‌خوبی دیده می‌شود و این نشان‌دهنده این است که عدم تسلط بر کار رسانه، زحمات را نادیده می‌گیرد.

محمدمهدی صالحی اظهار کرد: اولیای خدا بر این باورند که اولین گام بیداری ناامیدی از خود است به همین جهت اگر خودمان را به منابع معرفت وصل نکنیم همه تلاش‌ها خاطرات زودگذر خواهد بود.

وی افزود: اگر دانشجویی کنش گر اجتماعی و فعال سیاسی باشد نباید مغرور شود خداوند گاهی از دل یک آدم کم‌سواد اثری را جا می‌گذارد که آن اثر را دانشمندی نمی‌گذارد به همین جهت قبل از خودسازی نباید وارد مسائل اجتماعی شد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به جایگاه رسانه اشاره کرد و اذعان کرد: رسانه می‌خواهد شمارا از خودتان دور کند که این عمل باعث می‌شود انسان از خود ناامید شود و شمارا از این غافل کند که خداوند بهترین امیدها را در تنگناها قرار داده‌اند چراکه در دل آزمایش‌ها بنیان‌های الهی نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عقب‌ماندگی با شعار درست نمی‌شود، افزود: کار رسانه فرهنگ‌سازی و تربیت کردن است نمی‌خواهم نقد را تعطیل کنید اما این کار با دغدغه مندی ایجاد می‌شود، اساساً آدم‌های رسانه‌ای موفق‌تر بوده‌اند پناهیان در خاطره‌ای می‌گفت امام فرموده فردی که کار تبلیغی و رسانه‌ای انجام می‌دهد مجتهدتر خواهد شد اتفاقاً این فرد زودتر انجام داده چراکه بر اساس نیازسنجی به منابع مراجعه می‌کند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امروز آدم‌هایی موفق‌ترند که رسانندگی داشته باشند و رسانه منحصر به نشریه نیست می‌تواند نحوه پوشش و صدا رسانه باشد، باوجود رسانه‌های مجازی نباید از اهمیت رسانه‌ی مکتوب غافل شد بهترین جایگاه برای رسانه‌ای شدن رسانه مکتوب است.

هزینه‌های جشن نیمه شعبان در کاشمر به سیل‌زدگان اختصاص یافت

رئیس شورای اسلامی شهر کاشمر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اختصاص هزینه‌های برگزاری جشن نیمه شعبان در این شهر، به سیل‌زدگان در استان‌های مختلف کشور خبر داد.

حسن اعمی بنده قرایی بابیان اینکه شهرداری کاشمر پیشنهادی مبنی بر اختصاص مبلغی برای برگزاری جشن نیمه شعبان به شورای شهر ارائه کرده است، اظهار کرد: با طرح این پیشنهاد در جلسه هشتاد و سوم شورای شهر کاشمر، با نظر موافق اکثریت اعضا، مصوب شد این مبلغ برای کمک به سیل‌زدگان اخیر پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری جشن و شادی مردم مخالف نیستیم، ابراز کرد: در شرایطی که عده‌ی زیادی از هم‌وطنانمان به دلیل جاری شدن سیلاب، علاوه بر تخریب سرپناهشان، برای گذران زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، که قطعاً توجه، همراهی و حمایت از آنان بخشی از آلام آن‌ها را کاهش می‌دهد.

رئیس شورای شهر کاشمر یادآور شد: تعدادی از اعضای شورای شهر کاشمر نیز در راستای همراهی و کمک به مردم سیل‌زده، بخشی از حقوق دریافتی‌شان را اهدا کردند.

حل مشکلات نیازمند تلاش بیش از 8 ساعت کاری است

معاون توسعه، بازرگانی و منابع انسانی صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی در آئین تکریم و معارفه مسؤولان قدیم و جدید نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای گفت: برای اینکه بتوانیم با یک وفاق ملی برای حل مشکلات کشور گام برداریم، نیاز است که تلاشی بیش از 8 ساعت کار اداری انجام دهیم.

ناصر شعربافیان با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بنام رونق تولید، اظهار کرد: خوشبختانه بارندگی‌هایی که از ابتدای امسال نازل‌شده است، بیانگر پایان خشک‌سالی است و امیدواریم با استمرار این بارش‌ها شاهد رونق در همه بخش‌ها باشیم.

وی بیان کرد: در حوزه صنعت معدن و تجارت  دو رویکرد به‌طورکلی  وجود دارد، یکی گفتاردرمانی است که باعث ایجاد امید در مقابله  با ترفندهای دشمنان و رقبا  می‌شود. و رویکرد دوم هم کار و عمل است که باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

معاون توسعه، بازرگانی و منابع انسانی صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نباید توقع داشته باشیم این رویکردها از پایتخت آغاز شود، ابراز کرد: به‌طورقطع باید همه‌ی عناصر برای رونق تولید و رفع مشکلات فراروی تولید و خدمات در کنار هم باشند، بنابراین ضروری است در این راستا به موضوع و مدیریت بیت‌المال توجه کنیم.

وی بابیان اینکه رونق تولید در تمامی بخش‌ها به‌ویژه کشاورزی و خدمات مستلزم توجه، همراهی و حمایت است، افزود: انتظار داریم محدودیت‌ها و مغایرت‌های قانونی که در این شهرستان مانع از رونق تولید می‌شود، شناسایی و با برگزاری نشست‌های تخصصی نسبت به رفع آن اقدام شود.

شعربافیان با تأکید بر اینکه مشکلات باید در داخل شهرستان برطرف و از انجام مکاتبات بی‌نتیجه اداری پرهیز شود، یادآور شد: آنچه امروز مردم نیاز دارند این است که اقدامات و فعالیت‌هایی که برای تأمین زیرساخت و نیازها انجام می‌شود برایشان ملموس باشد.

 سرپرست فرمانداری جغتای هم در این مراسم با اشاره به اینکه این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه معدن، صنعت، کشاورزی و دامداری برخوردار است، گفت: وجود معدن کرومیت و کارخانه فرو کروم در جغتای، بستر و زمینه  مناسبی برای توسعه سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال  فراهم کرده است.

مرتضی محبی فر بابیان اینکه تاکنون 25 مجوز صنعتی جهت استقرار واحدهای تولیدی در ناحیه صنعتی جغتای صادرشده است، اظهار کرد: توجه به سرمایه‌گذاری‌های خرد، موتور محرک اشتغال در بخش‌های مختلف است که امیدواریم در سال جاری بستر و زمینه‌ای برای رونق این بخش فراهم شود.

سرپرست فرمانداری جغتای، خواستار ارتقای نمایندگی صنعت، معدن و تجارت جغتای و نیز تأمین تجهیزات، نیروی انسانی موردنیاز و امکانات به‌منظور خدمات‌رسانی مطلوب به مردم این شهرستان شد.

گفتنی است در این مراسم از تلاش‌های بهروز اکبری قدردانی در دوران مسئولیتش تقدیر و هادی چوپانی به‌عنوان مسؤول جدید نمایندگی صنعت معدن و ‌تجارت جغتای معرفی شد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول