اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی

ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری 33 درصد رشد داشت/ خسارت 95 میلیاردی سیل در تربت‌حیدریه

در بسته خبری امشب شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از جمله خسارت 95 میلیاردی سیل در تربت‌حیدریه، ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری 33 درصد رشد داشت، «رحمان 1400» در صدر جدول فروش سینما ویلاژتوریست، صدور رای دادگاه برای متخلف یک راس کل وحشی در بردسکن، نشست فرماندار کاشمر با اعضای شورای مشورتی ایثارگران و نشست فرمانده سپاه بردسکن با جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه و هئیت تکواندوی بردسکن منتشر شده است.

 ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری 33 درصد رشد داشت/ خسارت 95 میلیاردی سیل در تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی، در بسته خبری امشب شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از جمله خسارت 95 میلیاردی سیل در تربت‌حیدریه،  ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری 33 درصد رشد داشت، «رحمان 1400» در صدر جدول فروش سینما ویلاژتوریست، صدور رای دادگاه برای متخلف یک راس کل وحشی در بردسکن، نشست فرماندار کاشمر با اعضای شورای مشورتی ایثارگران  و نشست  فرمانده سپاه بردسکن با جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه و هئیت تکواندوی بردسکن منتشر شده است.

رشد 33 درصدی ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری

مسؤول اجرایی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به افزایش 33 درصدی آمار ثبت‌نام ازدواج دانشجویی این دانشگاه نسبت به سال گذشته، گفت: 66 زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی طرح «همسفر تا بهشت» دانشگاه حکیم سبزواری ثبت‌نام کردند.

سبحان پراک اظهار کرد: برنامه ازدواج دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری عبارت از اردوی ویژه مزدوجان و برنامه‌های فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره (هدیه ویژه مقام معظم رهبری به زوج‌های دانشجو) است.

وی بر توجه بیشتر و ویژه مسؤولان و خانواده‌ها به ازدواج‌های دانشجویی  تأکید کرد و افزود: امیدواریم با فراهم آمدن زمینه ازدواج آسان و ساده در جامعه، جوانان در شرف ازدواج بتوانند با ازدواج به هنگام، این سنت حسنه را به‌جا آورند.

«رحمان 1400» در صدر جدول فروش سینما ویلاژتوریست

مدیر سینما ویلاژ توریست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: اکران نوروزی در سینما ویلاژ توریست که از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۷ تا ۲۰ فرودین ماه به طول انجامید و در نهایت هفت فیلم منتخب که شانس نمایش در نوروز ۹۸ را پیدا کردند روی پرده رفتند.

رسول ناصری افزود: فیلم رحمان ۱۴۰۰ با فروش ۲۲۰ میلیون در صدر جدول فروش قرار دارد و فیلم غلامرضا تختی با استقبال کم مخاطبین با فروش ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در پایین‌ترین سطح جدول فروش اکران نوروزی قرار گرفت.

وی متذکر شد: فیلم‌های منتخب در اکران نوروزی در سینما ویلاژ توریست شامل فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی، فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی، «چهارانگشت» اثر حامد محمدی، «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌‌نمکی، «رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی و «پیشونی سفید ۳» اثر سیدجواد هاشمی، رقابت برای جذب مخاطبان و کسب گیشه داشتند.

مدیر سینما ویلاژ توریست با اشاره به فروش گیشه فیلم‌های اکران نوروزی اضافه کرد: فیلم «چهار انگشت» با مبلغ ۵۰ میلیون تومان، «ژن خوک» با مبلغ ۱۲میلیون و500 هزار تومان، «پیشونی سفید۳» با مبلغ ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و زندانی‌ها با مبلغ ۶ میلیون در رده‌های بعدی جدول فروش اکران نوروزی قرار گرفتند.

ناصری ضمن اشاره به استقبال کم مخاطبین از فیلم «غلامرضا تختی»، ادامه داد: فروش این فیلم دور از انتظار بود، این فیلم یکی از بهترین آثار جشنواره فجر بود که نامزد چندین جایزه در بخش های مختلف شد، با این وجود فروش خوبی در گیشه نداشت.

انعقاد قرارداد پژوهشی بین دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت برق منطقه‌ای خراسان

عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: قرارداد پژوهشی «جایابی و تنظیم بهینه رله‌های حذف بار فرکانسی در شبکه خراسان » بین دانشگاه حکیم سبزواری و شرکت برق منطقه خراسان به ارزش 444 میلیون ریال منعقد شد.

محمدابراهیم حاجی‌آبادی هدف از این پروژه را طراحی استراتژی‌های صحیح بار زدایی در شبکه برق منطقه خراسان در حوادث مختلف شبکه دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در میزان توسعه‌یافتگی جوامع میزان مصرف انرژی الکتریکی است، بنابراین تأمین انرژی الکتریکی به‌صورت بی‌وقفه و با تداوم سرویس بالا همواره یکی از دغدغه‌های اصلی بهره‏برداران شبکه‏های قدرت است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه یک شبکه قدرت وظیفه تولید، انتقال و توزیع برق را بر عهده دارد، بهره‏برداری از شبکه‏های قدرت نیازمند روش‏های حفاظت شبکه برای حفظ پایداری شبکه در مقابله با حوادث مختلف است، در این میان حذف بار به‌عنوان ابزاری نهائی و کارآمد برای حفظ پایداری فرکانس و ولتاژ پس از بروز حادثه مورد استفاده قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه حکیم سبزواری بیان کرد: انحراف بیش‌ازحد فرکانس شبکه از مقدار نامی خودش (50 هرتز) در شرایط حادثه می‏تواند منجر به فروپاشی شبکه و درنتیجه خاموشی‏های سرتاسری در کشور شود، در این شرایط یک استراتژی بارزدایی کنترل‌شده و مناسب می‏تواند اقدام متقابلی در برابر افت ناگهانی فرکانس و مانع خاموشی‏های سیستم شود.

حاجی‌آبادی متذکر شد: مهدی صمدی، عضو هیات‌علمی گروه برق و علی غزنوی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد برق قدرت دانشگاه حکیم سبزواری دیگر پژوهشگران همکار در این قرارداد هستند.

خسارت 95 میلیاردی سیل در تربت‌حیدریه

فرماندار تربت‌حیدریه  عصر امروز در دومین جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان از وارد شدن خسارت 95 میلیارد ریالی سیل به بخش‌های مختلف در تربت‌حیدریه خبر داد و گفت: مناطق مستعد سیلاب  سطح شهرستان و مناطق مختلف بررسی و راهکارهایی ازجمله لایروبی، استقرار و آمادگی ماشین‌آلات در این مکان‌ها و سایر اقدامات برای مدیریت سیلاب‌های احتمالی انجام ‌شده است .

علی رستمی با تأکید بر اینکه ارتقای ایمنی و نگهداری راه‌ها از مسؤولیت‌های خطیر راهداری است، افزود: با توجه به اهمیت خطیر و حیاتی محورهای مواصلاتی تربت‌حیدریه، ضرورت دارد، بخشداران با اداره راهداری هماهنگی لازم را داشته باشند تا شاهد کمترین خسارت در این زمینه باشیم.

وی بابیان اینکه آمادگی کامل برای مواجهه با هرگونه خطرات احتمالی در شهرستان وجود دارد، ادامه داد: درراستای پیشگیری از بروز خطرات احتمالی بندها و مسیل‌های مرتبط مورد بازرسی و شناسایی قرارگرفته، به‌طوری ‌که اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های متولی در خصوص بازگشایی و پاک‌سازی مسیل‌ها و رودخانه‌ها انجام‌ شده است.

فرماندار تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه مدیران عضو ستاد بحران باید در صورت بروز هرگونه خسارت احتمالی کلیه گزارش‌ها ناشی از وقوع هرگونه حادثه را به فرمانداری اعلام کنند، اظهار کرد: تمامی واحدهای علوم پزشکی در آماده‌باش کامل قرارگرفته و ستاد اسکان شهرستان نیز تمهیدات لازم جهت هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشند.

وی بابیان اینکه بخش‌های کشاورزی، راه، آب و فاضلاب، گاز، آموزش‌وپرورش، منابع طبیعی، زیرساخت‌های شهری و منازل مسکونی بیشترین میزان خسارت را متحمل شدند، گفت: از مجموع 95 میلیارد ریال خسارت وارده ناشی از سیل، 35 میلیارد ریال مربوط به جاده‌های مواصلاتی و راه‌های روستایی این شهرستان است.

رستمی با تأکید بر اینکه خروج مدیران عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران تا عادی شدن شرایط جوی از شهرستان ممنوع است، خاطرنشان کرد: مانور لحظه صفر با حضور تمامی دستگاه‌های عضو این ستاد به‌منظور ارزیابی آمادگی در برابر حوادث احتمالی برگزار می‌شود.

اراضی بزرگ‌ترین موقوفه داورزن به زیر کشت پسته رفت

مسؤول سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در داورزن با اشاره به اینکه موقوفه آل احمد داورزن یکی از موقوفات بزرگ در این شهرستان است، گفت: 5 هکتار از اراضی این موقوفه از محل درآمدهایش، زیر کشت محصول پسته رفت.

جواد داورزنی با تأکید بر اینکه موقوفه آل احمد داورزن با یک حلقه چاه آب کشاورزی و اراضی آن در سال 1349 وقف ‌شده است، اظهار کرد: برای آماده‌سازی اراضی و کاشت پسته، 500 میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: به‌زودی طرح آبیاری قطره‌ای در سطح 88 هکتار از اراضی این موقوفه با هزینه‌ای بالغ‌بر 12 میلیارد ریال اجرا می‌شود.

مسؤول سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و امور خیریه داورزن با اشاره به اینکه هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات بلاعوض دولتی و خودیاری موقوفه تأمین می‌شود، ادامه داد: لوازم موردنیاز طرح خریداری و پیمانکار مشخص هم تعیین ‌شده و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

صدور رای دادگاه برای متخلف یک راس کل وحشی در بردسکن

رئیس اداره محیط زیست بردسکن عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یک شکارچی متخلف که در محدوده شکار ممنوع این شهرستان یک راس کل وحشی را شکار کرده بود با هوشیاری مامورین اداره محیط زیست  به دام افتاد و دستگیر شد.

محمد مظلوم‌پناه افزود: رای دادگاه برای این شکارچی متخلف، شامل 6 ماه حبس تعزیری و 270 ساعت کار در اداره محیط زیست درزمینه به‌کارگیری، کاشت نهال، مراقبت از گونه‌های گیاهی و نظافت اداره است که صادر وبه وی تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه اسلحه ساچمه‌زنی متخلف به همراه  تعداد فشنگ‌های آن به نفع  دولت ضبط شده است، اظهار داشت: شکارچی متخلف به پرداخت  100 میلیون ریال بابت  خسارت  به محیط زیست  نیز محکوم شد.

رئیس اداره محیط زیست بردسکن با تقدیر از توجه  قاضی پرونده به برخورد با شکارچی متخلف، افزود: این مجازات‌ها می‌تواند  در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست نقش موثری را داشته باشد.

آرامش و امنیت امروز را مدیون جانبازی جانبازان هستیم

فرماندار کاشمر در نشست با اعضای شورای مشورتی ایثارگران شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: روز جانباز در حقیقت روز یاد کردن از رشادت‌ها و جانبازی‌هایی است که آرامش و امنیت امروز مدیون ایثارگری آنان هستیم.

محمدعلی نبی پور بابیان اینکه شعبان، ماه شادی اهل‌البیت(ع) است، اظهار کرد: با توجه به ایام و مناسبت‌های ارزشمند این ماه پربرکت، احترام گذاشتن و بزرگداشت این روزهای مبارک وظیفه همگان است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع جانبازان در جامعه، افزود: سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که بنام روز جانباز نام‌گذاری شده است، فرصتی مناسب برای یادآوری جانبازی و ایثارگری رزمندگان در دفاع از خاک و ناموس کشور است.

فرماندار کاشمر با تأکید بر برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته جانباز، یادآور شد: برنامه‌ها و مراسم‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود باید با رویکرد ایجاد فضای نشاط و امیدواری در جانبازان و خانواده‌های آنان باشد.

وی بابیان اینکه باید حل مشکلات معیشتی به‌ویژه اشتغال فرزندان جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا به‌عنوان یک اولویت مهم در دستور کار مسؤولان قرار گیرد، بیان کرد: باید در برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته جانباز از ظرفیت‌های فرهنگی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استفاده شود و تقدیر و تجلیل از جانبازان شاغل در دستگاه‌ها موردتوجه قرار گیرد.

نبی پور دیدار و سرکشی از خانواده معظم جانبازان ،تجلیل از جانبازان ادارات و برگزاری ویژه‌برنامه گرامیداشت روز جانباز با حضور جانبازان و خانواده‌های آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های هفته جانباز در کاشمر عنوان کرد.

سپاه با قوت به یاری سیل‌زدگان شتافته است

فرمانده سپاه ناحیه بردسکندر نشست جمعی از اعضای ستاد نماز جمعه و هئیت تکواندوی بردسکن گفت: سپاه با تمام توان به یاری سیل‌زدگان شتافته است و چنانچه لازم باشد با حضور فیزیکی یاری‌رسآن‌هم وطنان سیل‌زده خواهد بود .

 علی محبی نجم آباد با تبریک ولادت امام حسین(ع) وگرامیداشت روز پاسدار، مزیت‌های بارندگی اخیر را بیش از میزان خسارت آن دانست و اظها کرد: اگر چه دشمن می خواست از خشکسالی های سالهای قبل ملت ایران را منزوی جلوه دهد و از این طریق مسائل اقتصادی را مطرح می‌کرد، اما در سال رونق تولید و با توجه به این که رهبری امسال را سال فرصت ها دانستند باید همه آنچه در توان داریم برای رونق اقتصادی و تولید به کار ببندیم.

فرمانده سپاه ناحیه بردسکن با اشاره به اینکه دشمن همیشه برای ما خنثی است و نمی تواند دل مردم ایران را خالی کند، ابراز کرد: با بارندگی های اخیر شور و نشاط خاصی در بین کشاورزان و به‌ویژه اهالی روستای کوهپایه به وجود آمده است، به طوری که  بارندگی اخیر منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستاها شده است.

وی بابیان اینکه امسال با ایجاد اشتغال و فرصت های کار می‌توانیم در راستای رونق تولید گام‌های اساسی را برداریم، یادآور شد: هدف دشمن مأیوس کردن مردم است، بنابراین فضای مجازی دشمن در هر مورد برای ایران «هیچ» است و ملت ایران که همان بسیجیان سلحشور هستند، بسیجی وار در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند و یاور رهبری و مسئولان خدوم کشور هستند

محبی با تأکید بر اینکه در آخرین ماه امسال شاهد برگزاری رقابت انتخاباتی خواهیم بود، ادامه داد: مردم با درک صحیح از شرایط و با انتخاب افراد اصلح باشکوه تر از گذشته در انتخابات شرکت خواهند کرد و دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه بردسکن با اشاره به اینکه  سپاه با توان بالایی در فعالیت های اقتصادی دارد، گفت: چنانچه لازم باشد و امر کنند می توانیم گام های بزرگی در بخش های مختلف برداریم.

فقط چند مشکل جزئی از آبگرفتگی گزارش شده است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مشهد با اشاره به بارش باران و تگرگ که عصر امروز در برخی از مناطق مشهد صورت گرفت، گفت: به دلیل اینکه این بارش‌ها رگباری و از نوع محله‌ای است، تنها چند مشکل جزئی در برخی از مناطق از جمله منطقه 2 گزارش شد که برای رفع آن اقدامات لازم صورت گرفت.
مهدی یعقوبی بیان کرد: بارش‌های رگباری منجر به ایجاد مشکلات موقتی می‌شود که برای رفع آن به سرعت اقدام می‌شود. 

وی یادآور شد: خودروهای خدمات شهری شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی به همشهریان در مکان‌های حساس مستقر هستند، علاوه بر این خودروهای سیار نیز آماده خدمات‌رسانی هستند.

 

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول