اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

علامه مصباح در عرصه‌های مورد نیاز منتظر دستور و ابلاغیه نمی‌ماند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم، امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کرد.

علامه مصباح در عرصه‌های مورد نیاز منتظر دستور و ابلاغیه نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمود رجبی امروز در آیین بزرگداشت سومین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی رئیس فقید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، بیان داشت: داشتن روحیه جهادی مهم‌ترین ویژگی یک استاد بسیجی است که در وجود افرادی مانند علامه مصباح یزدی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تبلور داشت و در هر صحنه‌ای که انقلاب به آن‌ها نیاز داشت، حضور تأثیرگذاری داشتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، روحیه جهادی، حضور به‌موقع، خودسازی، اقدام و عمل توأم با فکر و اندیشه، اخلاص، علاقه و معرفت قلبی به ائمه اطهار و ولایت مداری را از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی به‌عنوان یک استاد بسیجی عنوان کرد.

وی بابیان اینکه علامه مصباح یزدی به معنای واقعی کلمه استاد فکر و اندیشه بود، ابراز داشت: وی در اخلاص و بندگی خداوند متعال فردی بی‌نظیر بود که از دوران قبل از انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌هایی که لازم بود حضور به‌موقع داشت.

رجبی گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد لزوم ، امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی کمتر استادی در کشور ما وجود داشت که به‌اندازه علامه مصباح یزدی، تربیت نیرو و کادرسازی کرده باشد.

وی خودسازی را از ویژگی‌های بارز استاد علامه یزدی و همچنین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یاد کرد و گفت: علامه مصباح یزدی به‌تصریح دوستان و اساتید، از دوران جوانی تهذیب و خودسازی را به‌عنوان یک اصل جدی در زندگی خود قرار داد و ثمراتی که باقی مانده به برکت روح الهی ایشان بوده است.

پایان پیام/ 78041/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول