اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وضعیت منابع آبی قم متناسب با روند افزایش جمعیت استان نیست

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه شرایط منابع آبی قم متناسب با روند افزایش جمعیت استان نیست، گفت: رودخانه‌های قره‌‌چای و قمرود به علت تبخیر بسیار بالا، آورد پایینی برای استان دارند و اکنون شرایط آبی استان مساعد نیست.

وضعیت منابع آبی قم متناسب با روند افزایش جمعیت استان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس ازقم، مسعود ترابی رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در جلسه کمیته علمی نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت با بیان اینکه اقلیم استان قم، یک اقلیم متنوع است، اظهار کرد: شرایط جغرافیایی و سیاسی استان با توجه به اینکه پایگاه جهان تشییع است، بسیار حساس و نیازمند توجه بیشتری است.

وی افزود: شرایط آب و هوایی استان بسیار شکننده است و اجرای نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان قم کمک می کند تا بتوانیم مقداری از این شکنندگی را کم کنیم.

ترابی با اشاره به مشکل گرد و غبار در قم خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که قم را به شدت آزار می‌دهد، بحث گرد و غبار و نحوه برخورد با آن است که توجه ویژه‌ای را برای برطرف کردن و تثبیت آن می‌طلبد و امید است اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور به استان قم هم کمک شایانی کند.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قم با بیان اینکه شرایط منابع آبی قم با روند افزایش جمعیت استان متناسب نیست، تصریح کرد: دو رودخانه مهم قم، قره‌ چای و قمرود به علت تبخیر بسیار بالایی که در استان رخ می‌دهد، آورد بسیار پایینی را برای استان دارد که همین موضوع موجب شده که شرایط مساعدی نداشته باشیم.

وی افزود: طبق دستورالعمل موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور جلسات کمیته علمی جهت اجرای این طرح به صورت منظم و با حضور همه ادارات مرتبط با این موضوع تاکنون تشکیل شده و برنامه‌ریزی های مناسبی برای تحقق یافتن این طرح از جمله تعیین گونه های مناسب، صورت گرفته و توسعه بر اساس توان اکولوژیک استان از جمله برنامه هایی است که در استان دنبال می‌شود و امید است این طرح بتواند یک کمربند مناسبی را برای استان قم ایجاد کند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول