اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نشست علمی بین‌المللی «طوفان الاقصی و آینده مساله فلسطین» برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی علمی بین‌المللی «طوفان الاقصی و آینده مساله فلسطین» به صورت مجازی با سخنرانی جمعی از صاحب‌نظران و پیام تصویری سخنگوی جنبش حماس به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

نشست علمی بین‌المللی «طوفان الاقصی و آینده مساله فلسطین» برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست هم‌اندیشی علمی بین‌المللی "طوفان الاقصی و آینده مسئله فلسطین" روز گذشته همراه با پیام اختصاصی حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و برخی از مراکز علمی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون بین‌الملل نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، در این نشست به ضرورت تدوین نظریه مقاومت پرداخت و گفت: ضرورت این مهم زمانی آشکار می‌شود که تمایزافکنی بین جریان اصلی مقاومت و جریان‌های رادیکال و افراطی صورت پذیرد.

وی بیان کرد: امروز با توجه به تجربه‌ای که در جریان مقاومت فلسطین مشاهده می‌شود، زمینه نظریه پردازی مقاومت اسلامی تسهیل شده و این جریان دست کم از چهار بُعد فلسفی، فقهی، اخلاقی و جامعه‌شناختی تشکیل شده است؛ در چنین صورتی ما به تبیین صحیحی از عملیات مقاومت در جهان اسلام و مقاومت فلسطین می‌رسیم.

*آینده فلسطین در دستان شهادت طلبان است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی نیز مطرح کرد: خدای متعال در قرآن کریم وعده یاری مومنین را داده است و ما میدانیم که نصرت الهی برای نیرو‌های مقاومت امری قهری است.

وی عنوان کرد: داشتن قدرت تولید برنامه و غافلگیری دشمن، هدفمندبودن، داشتن قدرت نظامی، هراس نداشتن از مرگ و شهادت طلب بودن از جمله ویژگی‌های کسانی است که می‌توانند آینده فلسطین را رقم بزنند.

*نباید به طوفان الاقصی فقط از زاویه تخریب فیزیکال نگاه کرد

در ادامه این نشست، مختار شیخ حسینی رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی گفت: به طوفان الاقصی نباید فقط از زاویه تخریب فیزیکال نگاه کرد، بلکه بایستی از جنبه سازندگی یک امید نسبت به آینده و تاثیرگذاری در افکار عمومی کشورهای اسلامی به آن توجه کرد.

همچنین محمد صالح الموعد رئیس هیئت مشورتی و سخنگوی شورای علمای فلسطین تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مهمی که اسرائیلی‌ها برای تضعیف جریان فلسطین برای زمینه‌سازی تأسیس رژیم نامشروع صهیونیستی به آن روی آوردند، مورد حمله قراردادن نخبگان و شخصیت‌های برتر فلسطین بود.

وی اضافه کرد: اگر کار مستمر و برنامه‌ریزی شده در فلسطین صورت پذیرد، شاهد اتفاقات و پیروزی‌های بسیاری خواهیم بود، همانطور که امروز نیروهای مقاومت در فلسطین تهدید جدی برای رژیم صهیونسیتی هستند؛ عملیات طوفان الاقصی در جواب یوم النکبه انجام شده و دیگر هرگز فلسطینیان اجازه تکرار یوم النکبه را نخواهند داد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله بابایی رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی اجتماعی اظهار کرد: مظلومیتی که بر اساس حق، عدل، ایستادگی و مقاومت به وجود آمده باشد، بغض حق، سازنده و رهایی بخشی را ایجاد می‌کند که تبدیل به یک حرکت در راستای حق و عدالت می‌شود.

*رویکرد مقاومت به منظقه نظم سیاسی می‌دهد

در پایان این نشست علمی محمد ستوده دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه باقر العلوم(ع) با اشاره به بازشناسی جریان‌های مدافع ملت فلسطین با رویکرد منطقه‌ای در سطح کلان، ابراز کرد: پیش گرفتن رویکرد سازش و مذاکره، به توسعه شهرک نشینی و امنیت سازی رژیم صهیونسیتی منجر می‌شود اما در رویکرد مقاومت این توسعه طلبی اشغالگران محال می‌شود و در سرزمین‌های اشغالی و سطح منطقه نظم سیاسی شکل می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به حمدالله به وسیله همین روحیه و رویکرد مقاومت، نیرو‌های فرامنطقه‌ای و قدرتی مانند آمریکا دیگر امکان ایفای نقش را ندارند.

این فعال علوم سیاسی تاکید کرد: در شرایط فعلی به دلیل وجود جنگ رسانه‌ای ما بایستی نسبت به روایت‌هایی که در خصوص جریان مقاومت و فلسطین صورت می‌گیرد، حساس باشیم.

پایان پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول