اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تحقیق و تفحص از قطار شهری قم کلید خورد

عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم گفت: تحقیق و تفحص لزوما به مفهوم مچ‌گیری و وجود تخلف نیست بلکه به منظور رفع شبهات و ابهامات متعددی است که در خصوص موضوعات مرتبط با سازمان قطار شهری قم مطرح است.

تحقیق و تفحص از قطار شهری قم کلید خورد

معصومه آمره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: با عنایت به وظایف نظارتی شورای اسلامی شهر و در راستای شفاف سازی بندهای ذیل ماده ۸۰ و بند ۳۰ و به استناد ماده ۸۱ قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور طرح تحقیق و تفحص از پروژه های قطار شهری ؛ شهرداری قم آغاز شده است.

وی افزود: این اقدام در راستای حفاظت و صیانت مستمر از حقوق شهروندان است زیرا طبق ماده ۸۱ قانون تشکیلات و وظایف شورای اسلامی کشور چنانچه حداقل یک سوم اعضای شورای اسلامی شهر، تحقیق و تفحص در هر یک از امور مربوط به وظایف شهرداری ها و سازمان ها و شرکت های وابسته را لازم بداند تقاضای خود را به صورت کتبی به رئیس شورای اسلامی شهر تسلیم نموده و رئیس شورای شهر ظرف مدت ۴۸ ساعت آن را به کمیسیون تخصصی ذی ربط شورا جهت رسیدگی ارجاع می نماید.

آمره تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع طرح تحقیق و تفحص پروژه های قطار شهری می باشد به کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع شده است.

عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص لزوما به مفهوم مچ‌گیری و وجود تخلف نیست بلکه به منظور رفع شبهات و ابهامات متعددی است که در خصوص موضوعات مرتبط با سازمان قطار شهری مطرح است.

آمره عنوان کرد: رئیس کمیسیون موظف است ظرف مدت دو هفته از تاریخ وصول با مسئولان ذی‌ربط شهرداری مکاتبه و اطلاعاتی را که در این زمینه کسب نموده در اختیار متقاضیان طرح قرار دهد.

وی گفت: تحقیق و تفحص یکی از ابزارهای قانونی برای تقویت نظارت شورا و شفافیت است و مجموعه مدیریت شهری و شهرداری باید از این اقدام استقبال کنند و به تعبیر رسای مقام معظم رهبری از برکات تحقیق و تفحص که در واقع به نفع مردم و شفاف‌سازی امور است استفاده کنند.

آمره در پایان ابراز کرد: بنای کمیسیون عمران و حمل و نقل بر رسانه ای کردن طرح تحقیق و تفحص قبل از رسیدگی نبود اما متأسفانه نامه محرمانه ۵ نفر از اعضا در اختیار افرادی خارج از شورا قرار گرفت و رسانه‌ای شد که بابت این موضوع از هییت رییسه شورا گلایه‌مند هستیم.

پایان پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول