اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

کتاب «حقیقت عظیم» بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حضرت فاطمه(س) رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «حقیقت عظیم» مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) قم برگزار شد.

کتاب «حقیقت عظیم» بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره حضرت فاطمه(س) رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم رونمایی از کتاب «حقیقت عظیم» مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره زندگی و شخصیت حضرت فاطمه(س) پیش از ظهر امروز در سالن بیداری اسلامی جامعه‌الزهرا(س) قم برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی متولی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی و از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات عمیق و دقیق رهبر انقلاب درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: کسی که پیش از قرار گرفتن در جایگاه رهبری انقلاب هرگز دنبال ریاست نبود، چنین شخصی وقتی در جایگاه رهبری قرار می‌گیرد صحبت‌های حکیمانه ای را ارائه می‌کند که بسیار پربار است.

وی در خصوص معرفی کتاب «حقیقت عظیم» ابراز کرد: این کتاب که درباره وجود مبارک حضرت زهرا(س) تهیه شده، بر پایه سخنان رهبر انقلاب در دهه‌های مختلف از دهه 50 به بعد است که در آن به چند محور مهم اشاره شده است.

متولی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی محور اول کتاب را درباره شخصیت حضرت زهرا(س) ذکر کرد و افزود: ادوار زندگی حضرت از مرحله قبل از ولادت شروع می‌شود و در ادامه مسئله «طی‌الزمان» در آن مطرح است. به تعبیر رهبر انقلاب سن مبارک ایشان معمای ناگشوده ذهن بشر است که جامعیت این شخصیت در این سن برای اندیشمندان مطرح است، چون توانسته با این سن برای بشریت اسوه باشد. در این بخش علاوه بر ادوار زندگی، به ضرورت و راه‌های شناخت آن حضرت هم پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرهاشم حسینی گفت: در همین محور اول، رهبری فرموده‌اند اوج این شناخت از حضرت زهرا(س) بدون طهارت باطن حاصل نمی‌شود، برای معرفت واقعی باید طهارت باطن داشت.

وی افزود: فصل دوم کتاب، درباره ابعاد و فضایل زندگی ظاهری حضرت است. اینکه به جایگاه «ام‌ابیها» و «فداها ابوها» می‌رسند و نسبت به همسر هم «نعم العون» به امیرالمومنین(ع) می‌شوند و در تربیت فرزندان نیز همینطور به بالاترین جایگاه می‌رسند. رهبری بر اساس همین الگو می‌فرمایند آن حضرت، «انسان» به عنوان والاترین محصول هستی را در جایگاه مادر تربیت می‌کند. در همین بخش رهبری می‌فرمایند مهمترین جنبه شخصیت زن حیثیت مادری اوست. چون بالاترین محصول هستی به برکت مادران رشد و ارتقا پیدا می‌کند. گاهی در حوزه و دانشگاه این حیثیت نادیده گرفته می‌شود و انحراف از آن اتفاق می‌افتد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: بر اساس این مباحث، بحث ازدواج و دوری از تجمل ایشان نیز هر جایی حرکتی اتفاق می‌افتد باید مد نظر باشد. آن حضرت از بزرگان قریش بوده ولی زندگی ساده و مجاهدانه ای داشتند. همچنین بحث عبادت و مجاهدت، ایثار، خانه‌داری، حق‌شناسی و حق‌طلبی ایشان از دیگر ویژگی‌های برجسته آن حضرت است.

وی اظهار کرد: شروع همه انقلاب‌های شیعیان به برکت خطبه فدکیه آن حضرت است و تمام انقلاب‌های شیعیان الگوگیری از این انقلاب است.

حسینی با بیان اینکه فصل سوم کتاب شامل تشریح مقامات معنوی آن حضرت است، اضافه کرد: این مقامات هم «لایدرک است» و هم «لایوصف». زیرا در عصمت به جایی می‌رسند که «سیده نساءاهل‌الجنه» هستند و این مقام بالاتر از «سیده نساءالعالمین» است.

متولی مدرسه علمیه آیت‌الله مجتهدی فصل چهارم کتاب را با موضوع برکات وجودی حضرت زهرا(س) ذکر کرد و گفت: این برکات نه تنها موجب افتخار زنان بلکه مایه افتخار بشریت است، امروز زنان عالم مظلومند که به نام آنها با شعار زن، زندگی و آزادی خصوصا در 100 سال اخیر جنایت‌های بسیاری می‌شود. اندیشمندان غرب الان می‌گویند برگشت به خانواده تنها راه حل است، اما نمی‌خواهند آموزه‌های دینی و عبودیت خدا که آزادی واقعی است را بپذیرند.

وی گفت: فصل بعد کتاب درباره الگو بودن آن حضرت در 18 مورد مختلف است و فصل ششم نیز بیان وظیفه ما نسبت به آن حضرت است. البته بعد از انقلاب اسلامی کارهای خوبی برای شناساندن ایشان شده ولی کافی نیست.

حسینی محور فصل هفتم کتاب «حقیقت عظیم» را نسبت انقلاب اسلامی ما و آن حضرت ذکر کرد و گفت: این انقلاب الگو گرفته از انقلاب فدک است، فصل آخر و هشتم نیز درباره «شخصیت زن از نگاه اسلام و غرب» است.

در پایان این مراسم از کتاب «حقیقت عظیم» با حضور حجت اسلام محمدمهدی حقانی مدیر موسسه فرهنگی حدیث لوح و قلم، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی مدیر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه قم و سیده زهره برقعی مدیر جامعه‌الزهرا(س) رونمایی شد.

پایان پیام/78032

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول