اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امروز دشمن به‌دنبال هویت‌زدایی از جوانان است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه امروز دشمن به‌دنبال هویت‌زدایی از جوانان است، گفت: آیا واقعا دشمن بهانه‌اش حجاب و مسائل مربوط به گشت ارشاد است؟ جوانان ما بدانند دشمن به این بهانه اعتقادات ما را هدف قرار داده است و می‌خواهد ابتدا انقلاب اسلامی و سپس اسلام را از بین ببرد.

امروز دشمن به‌دنبال هویت‌زدایی از جوانان است

معصومه حسینی‌تبار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: دشمنان کشورمان تحمل دیدن دستاورد‌های جوانان نخبه ایرانی را ندارند و نمی‌توانند ببینند یک کشور در خاورمیانه با تحریم‌های ظالمانه‌ و انواع مشکلات ۴۳ سال است که با قدرت پابرجا است و روز به روز رشد و پیشرفت می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام در ادامه افزود: از تاریخ صدر اسلام هم موارد بسیاری بوده است که دشمنان پیامبر اکرم(ص) فتنه‌‌های متعددی را علیه دین اسلام طراحی می‌کردند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صدام با هم‌پیمانان غربی و آمریکایی‌ نقشه حمله به ایران را کشید و انقلاب نوپای ما را وارد جنگ تحمیلی ۸ ساله کرد؛ جوانان ایرانی با ایمان و اعتقادی که داشتند با دست‌خالی در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کرده و پیروز نبرد شدند.

حسینی‌تبار عنوان کرد: از همان ابتدای پیروزی انقلاب، دشمن به دنبال سرنگون کردن نظام بود و به‌همین خاطر فتنه‌هایی در سال 1358، ۱۳۸۸، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و حالا در سال ۱۴۰۱ طراحی کرد، این آخرین توطئه و فتنه دشمن نخواهد بود و تا زمانی‌ که این نظام و انقلاب تحویل امام زمان(عج) نشود این موارد ادامه‌دار خواهد بود.

وی اظهار کرد: هدف دشمنان از ایجاد این ناامنی‌ها براندازی نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران است؛ اما هربار به یک بهانه دست به توطئه می‌زنند و به خیال خود می‌توانند به اهداف شوم خود برسند؛ همه ما از فوت مهسا امینی غمگین هستیم، جان آدمی بسیار با ارزش است اما آیا واقعا دشمن بهانه‌اش حجاب و مسائل مربوط به گشت ارشاد است؟ جوانان ما بدانند دشمن به این بهانه اعتقادات ما را هدف قرار داده است و می‌خواهد ابتدا انقلاب اسلامی و سپس اسلام را از بین ببرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام با اشاره به اینکه فضای مجازی به جوانان ایرانی احساس ناامیدی را تزریق می‌کند، گفت: امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سالیان سال است که به مسئولین تاکید می‌کند که مراقب فضای مجازی باشید، اگر این فضا ساماندهی نشود می‌تواند آسیب بزرگی به جامعه علی‌الخصوص جوانان ما بزند.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای دشمنان به دنبال این هستند هر روز به جوانان ما احساس ناامیدی و یأس را تزریق کنند چون از دستاورد‌های بزرگ نخبگان ایرانی بیم و ترس دارند؛ در کدام شبکه ماهواره‌ای و فضای مجازی که دست دشمنان است تا به‌حال از افتخارات ایران صحبت و یا حتی اشاره شده است.

حسینی‌تبار افزود: آشوب‌هایی که در این چند روز شاهد آن بودیم نقشه‌هایی بود که اتاق فکر دشمنان در این چندسال طراحی کرده‌اند و هربار از یک طریق این مسائل را مطرح می‌کنند؛ مردم ما آگاه باشند و اجازه ندهند دشمن با شایعه‌پراکنی احساسات و عواطفشان را مورد هدف قرار دهد.

وی گفت: جوانانی در این چند روز به خیابان آمدند که نه امام خمینی(ره) و نه جنگ را دیده بودند؛ دوره جوانی دوره‌ای پر از هیجان است که با یک تحریک کوچک می‌تواند بروز پیدا کند. دشمن وقتی دید نمی‌تواند از طریق ادوات و آلات جنگی حریف ما شود از طریق جنگ نرم اقدام کرد و توانست تعدادی از جوانان دهه هشتادی را به خیابان بکشد، جوانانی که هیچ آگاهی از آشوب نداشتند و فقط به‌دنبال تخلیه انرژی خود بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر بارها تاکید کرده‌اند که هرگاه آگاهی مردم در موضوعی ضعیف بود ما در آن‌جا شکست خوردیم؛ وظیفه فعالان علمی، فرهنگی و یا هرکسی که جامعه از آن تاثیرپذیری دارد این است که آگاهی مردم را نسبت به مسائل روز افزایش دهند.

حسینی‌تبار ادامه داد: کتاب‌هایی که در دانشگاه‌ها و یا مدارس تدریس می‌شود به عنوان یک سرفصل آموزشی خوب است اما در کنار این‌ها باید آگاهی دانشجویان و دانش‌آموزان را از مسائل مختلفی مانند دستاورد‌های انقلاب، توطئه‌های دشمن و موارد دیگر افزایش داد.

وی گفت: باگذشت ۴ دهه از انقلاب همچنان دسیسه‌چینی‌های دشمن کوتاه نشده است؛ امروز دشمن ما به‌دنبال این است که از جوانان ما هویت‌زدایی کند و این موضوع جای‌نگرانی دارد که باید مسئولین تصمیمات مهمی در این زمینه بگیرند و هر فردی که ظرفیتش را دارد باید کمک کند تا هویت اصیل ایرانی که در حال‌حاضر باعث افتخار همه ما است، میان جوانان از بین نرود.

انتهای پیام/۷۸۰۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول