اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش ۱۶۲ درصدی ورود مسافر به قم در پیک‌های مناسبتی امسال

معاون امور زائرین استاندار قم گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته، بیش از ۱۶۲ درصد افزایش ورودی مسافران را در پیک‌های مناسبتی نسبت به سال قبل داشته‌ایم و در پایان هفته‌ها نزدیک به 80 درصد ورودی به استان قم را شاهد هستیم.

افزایش ۱۶۲ درصدی ورود مسافر به قم در پیک‌های مناسبتی امسال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در مقایسه با آمار قبل از ایام کرونا، حدود 40 درصد افزایش زائر و مسافر را در شهر قم شاهد هستیم که میزان ماندگاری این مسافران به همین تناسب افزایش پیدا کرده و میزان ماندگاری زایران تا ۱۲ ساعت افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیش از 75 درصد واحدهای اقامتی استان در ایام دهه مبارک کرامت به زائران غیرایرانی از جمله کشورهای عراق، پاکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و حوزه خلیج فارس اختصاص پیدا کرد و آمار میزبانی زائران با توجه به پایان دوران کرونا به صورت چشمگیری افزایش یافته است. 

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: با باز گشایی مرزهای زمینی و تبادل بین‌مرزی با کشورهای مجاور این آمار به صورت تصاعدی افزوده خواهد شد.

مقیمی اضافه کرد: در پیک های مسافرتی به ویژه در نیمه شعبان، روزهای 14 و 15 خردادماه و عید نوروز؛ روزانه ورود بیش از 155 هزار وسیله نقیله به استان قم را تجربه کردیم که این آمار با توجه به وضعیت پارکینگ های موجود بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به مصادف بودن دهه کرامت امسال با ایام 14 و 15 خرداد بیان کرد: برای میزبانی از خیل مشتاقان خاندان عصمت و طهارت(ع)، تمهیدات ویژه ای از جمله استفاده از بقاع متبرکه امامزادگان(ع)، مسجدها، حسینیه ها و مدرسه ها برای اسکان مسافران اندیشیده شد و میزبانی ویژه ای را از سوی حرم مطهر بانوی کرامت و مسجد مقدس جمکران در پذیرایی از زایران گرامی صورت پذیرفت.

مقیمی تاکید کرد: در این ایام همچنین کارگروه های متعددی از جمله کارگروه تنظیم بازار، اسکان، بهداشت و درمان، نظارت، امداد و نجات، ترافیک و... تشکیل شد.

معاون استاندار قم افزود: زائران در کنار زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) و حضور در مسجد مقدس جمکران؛ در این مدت از مراکز فرهنگی و تفریحی دیگری همچون موزه فاطمی، بیت شریف امام راحل(ره) در میدان روح الله، خانه‌موزه شهیدان زین الدین، بوستان ها و دیگر مراکز تفریحی و تفرجگاهی استان بهرمند شدند. 

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا فضای مناسبی را در این ایام برای زائران حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) فراهم سازیم و ضمن ارایه خدمات مطلوب به زائرین، خاطره خوبی برای آنان از شهر قم به یادگار بماند.   

مقیمی گفت: با توجه به پایان دوره کرونا؛ از نیمه شعبان، خیل مشتاقان زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و سایر بقاع متبرکه امامزادگان(ع) و حضور در مسجد مقدس جمکران را شاهد هستیم.

انتهای پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول