اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله صدیقی: ترویج سکولاریسم مردم را نسبت به امر به معروف بی‌انگیزه کرد

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف ونهی از منکر را ترویج سکولاریسم در کشور دانست و گفت: همانطور که اقامه حکومت الهی معروف‌ترین معروف است جدایی دین از حکومت هم از منکرترین منکرات است و دشمن روی این موضوع تلاش حساب شده‌ای دارد و باید ما نیز برای خنثی سازی تلاش دشمن برنامه‌ریزی کنیم.

آیت‌الله صدیقی: ترویج سکولاریسم مردم را نسبت به امر به معروف بی‌انگیزه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله کاظم صدیقی در نشست تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی عنایت خداوند بود و پرچم به دست نائب امام قرار گرفت، اظهار کرد: انقلاب یک معجزه الهی بود و خداوند یک امر ناممکن را ممکن کرد و در این فرصت غدیر احیا شد.

وی با بیان اینکه معروف‌هایی که با وقوع انقلاب در عالم احیا شد و منکرهایی که به واسطه انقلاب از بین رفته یا کمرنگ شده برای ما قابل شماره نیست، افزود: برخی از روی ناآگاهی و یا غرض به خاطر برخی وقایع جزئی که در کشور اتفاق می افتد می گویند سکولاریسم بهتر است و آثار و برکات انقلاب را نادیده می گیرند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خدا خودش آمر به معروف و ناهی از منکر است، گفت: خدا وقتی پیامبر خود را معرفی‌ می‌کند او را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند، خدا نماز را آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می کند، خدا وقتی انسان حکیم را معرفی مکند لقمان را معرفی می‌کند که به فرزندش می گوید امر به معروف و نهی از منکر کن بنابراین امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله عقلی، الهی و نبوتی است و برای رفع مشکلات مردم کاملا ضروری است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر خیر محض است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر کار ذاتی حوزه های علمیه است و قبل از آنکه امر به معروف و نهی از منکر قانون شود علما در صحنه بودند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند و بعد از اینکه این دو واجب الهی تبدیل به قانون شد توقع ما از قم این است که این شهر کانون امر به معروف و نهی از منکر باشد تا برای استان های دیگر الگو و نمونه باشد.

صدیقی با بیان اینکه با وجود تلاش هایی که انجام شده در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خروجی خاصی را شاهد نیستیم، گفت: یکی از وظایف قانونی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشف علل ترک امر به معروف و نهی از منکر است که متأسفانه روی این موضوع کار نشده است.

امام جمعه موقت تهران یکی از مشکلات اساسی در راه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج سکولاریسم در کشور دانست و گفت: همانطور که اقامه حکومت الهی معروف ترین معروف است جدایی دین از حکومت هم از منکرترین منکرات است و دشمن روی این موضوع تلاش حساب شده‌ای دارد و باید ما نیز برای خنثی‌سازی تلاش دشمن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی تأکید کرد: توقع این است که با آمدن نیروهای تازه نفس در قم شاهد پیشرفت باشیم و اهداف ترسیم و زمان بندی برای رسیدن به اهداف تعیین شده انجام شود و کارهای انجام شده به دقت رصد شود که با چه تدبیری می خواهیم به اهداف برسیم.

انتهای پیام/78023/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول