اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

هشدار آیت‌الله حسینی بوشهری نسبت به عواقب شعار غلط جدایی دین از سیاست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر دین از سیاست جدا می‌بود امیرالمؤمنین(ع) همیشه خانه‌نشین می‌ماند، گفت: نکند برخی از روحانیون به خاطر فشارها و تنگناهایی که در جامعه وجود دارد با عده‌ای همنوایی و منفعلانه رفتار کنند و دین را از سیاست جدا بدانند.

هشدار آیت‌الله حسینی بوشهری نسبت به عواقب شعار غلط جدایی دین از سیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه این اجلاسیه با هدف بیان دستاوردهای روحانیت شکل گرفته است، اظهار کرد: روحانیت به میدان بزرگی قدم گذاشته است که هیچ کسی آن هم با دست خالی جرأت ورود به این میدان را نداشت.

وی اضافه کرد: علما، مراجع و بزرگان و در رأس همه امام احساس تکلیف کردند و رسالتی که بر دوش انبیای الهی بود را دنبال کردند و در نهایت از عهده آن برآمدند و بر دشمن پیروز شدند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه ما در تحقق اهداف انقلاب نقش‌های مردمی را بر عهده دارند، گفت: قبل از انقلاب گرایش جامعه به معنویت هدف روحانیت بود چراکه دشمن پایه معنویت جامعه را سست کرده بود و با آن روند از معنویت چیزی باقی نمی‌ماند اما امام فریاد کشید که عدالت اجتماعی و احیای ارزش‌های دین را به جامعه وعده داد.

وی خاطرنشان کرد: روحانیتی که پیشتاز بوده و همه سختی‌ها، زندان‌ها، تبعیدها و شکنجه‌ها را تحمل کرده است همچنان باید برای رسیدن به اهداف تلاش و تکاپو داشته باشد.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه دین از سیاست جدا نیست، گفت: اینکه ما فقط در مسائل فردی برای ارتقای ارزش‌های خود تلاش کنیم کافی نیست و ما باید به عرصه‌های اجتماعی ورود کنیم.

امام جمعه قم گفت: پیام این اجلاسیه این است که نکند برخی از روحانیون به خاطر فشارها و تنگناهایی که در جامعه وجود دارد با عده‌ای همنوایی و منفعلانه رفتار کنند و دین را از سیاست جدا بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر می‌خواهیم عدالت اجتماعی و رابطه تنگاتنگ بین دین و سیاست ایجاد کنیم باید روحانیت شعار مسجد و محراب را سر دهد یا اینکه مانند پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) که حکومت داشتند عمل کند؟.

وی ادامه داد: اگر بنا بود مقوله دین از سیاسیت جدا باشد مالک اشتر برای فرمانداری به نقطه دیگری اعزام نمی‌شد و امیرالمؤمنین(ع) هم خانه‌نشینی را می‌پذیرفت و این همه جنگ‌ها به او تحمیل نمی‌شد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت در صحنه می‌ماند، گفت: این قشر در کنار مردم و با هدایت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تا افق‌های دور مسیر انقلاب را ادامه خواهد داد و این پرچم را به دست امام زمان(عج) خواهد سپرد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول