اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«طرح جامع خانواده» در دستور مرکز پژوهشی «مبنا»

رئیس مرکز پژوهشی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی «مبنا» از رسیدن به مراحل تکمیلی «طرح جامع خانواده» در چهار بُعد تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی خبر داد و گفت: این روند به مرحله پنجم یعنی تأسیس نهاد متولی خانواده خواهد رسید.

«طرح جامع خانواده» در دستور مرکز پژوهشی «مبنا»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهشی مؤلفه‌های بنیادین نظام اسلامی، محمدتقی دشتی امروز در نشست مشترک مسؤولان مرکز پژوهشی مبنا با برخی از اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت پیگیری طرح جامع خانواده با محوریت «مسئول‌سازی پیرامون نهاد خانواده» اظهار کرد: براین باوریم که بدون کارآمدی نهاد خانواده، نمی‌توانیم در رفع آسیب‌ها و اصلاح هنجارهای اجتماعی موفق باشیم.

وی افزود: با این دغدغه طرح جامع خانواده در چهار بُعد تشکیل، تداوم، تحکیم و تعالی در مرکز پژوهشی مبنا در دستور کار قرار دارد تا در ادامه به مرحله پنجم یعنی تأسیس نهاد متولی خانواده منجر شود.

همچنین در این نشست، مسئول طرح جامع خانواده مرکز پژوهشی مبنا در سخنانی انسجام بخشی ساختاری نهاد خانواده را از اهداف این طرح دانست و گفت: اجماع‌سازی میان متولیان و اندیشمندان این حوزه ضروری و لازم است.

سید مرتضی میرتبار اضافه کرد: موضوعات مختلفی در این طرح از جمله تأثیر رسانه‌های نوین بر بنیان خانواده، مسئله بحران سالمندی، تأثیر مشاوران و وکلا در امر طلاق و همچنین خشونت و طلاق عاطفی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید گفت تحقق راهبردها و راهکارهای پژوهشی که ذیل موضوعات مرتبط با خانواده به ‌دست ‌آمده، زمانی قابل اجراست که از یک نهاد منسجم، ناظر، پاسخگو و مسؤول در این عرصه برخوردار باشیم.

همچنین در این نشست بر اجماع و گفتمان‌سازی نخبگان دانشی و اجرایی در موضوع تأسیس نهاد متولی خانواده، حفظ نگاه شبکه‌ای در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی و همچنین تداوم توجه ویژه به تحقق استحکام و تحکیم بنیان خانواده تأکید شد.

محوریت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتباط با قوای سه گانه و هماهنگی و سیاستگذاری در تأسیس نهاد متولی خانواده و همچنین محوریت مرکز پژوهشی مبنا در پیگیری تأسیس وزارت خانواده از جمله مصوبات این نشست مشترک بود، ضمن آنکه هماهنگی دیدار با معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری و هیئت رئیسه مجلس در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/۷۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول