اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

شهرداری مسئول امنیت شهرک‌های استان قم نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قم بر لزوم توجه ویژه به ایمنی شهرک‌های استان قم تاکید کرد و گفت: تأمین ایمنی شهرک‌های قم از وظایف شهرداری و آتش نشانی قم نیست.

شهرداری مسئول امنیت شهرک‌های استان قم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین اسلامی در نشست امروز شورای اسلامی شهر با گرامیداشت روز هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی، آتش‌نشانان را غیور مردانی دریا دل توصیف و بیان کرد: بر اساس روایتی از حضرت رسول الله (ص)، کسی که دسته‌ای از مسلمانان را از خطر آب یا آتش نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با اشاره به نیت الهی آتش‌نشانان برای نجات جان انسان‌ها اضافه کرد: خدمت در آتش نشانی را نباید به‌عنوان یک شغل دانست اما مسؤولان هم نباید از وظایفی که نسبت به این قشر ایثارگر و زحمتکش دارند غافل شوند.

عضو شورای اسلامی شهر اظهار کرد: بیشتر بودجه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای هدف نهایی این سازمان یعنی اطفای حریق و تأمین تجهیزات هزینه می‌شود در حالی که نیروی انسانی در این سازمان بسیار مهم‌تر و اثرگذارتر است.

وی ادامه داد: مسؤولان باید تدبیری بیندیشند تا آتش‌نشانان هیچ دغدغه‌ای جز نجات جان مردم نداشته باشند.

اسلامی بر لزوم توجه ویژه به ایمنی شهرک‌های استان قم تاکید کرد و گفت: تأمین ایمنی شهرک‌های قم از وظایف شهرداری و آتش نشانی قم نیست.

وی با تصریح بر اینکه باید در طراحی شهرک‌ها، مسائل ایمنی هم پیش‌بینی شود گفت: شهرک‌های قم حتما باید فکری برای ایمنی خود کنند.

اسلامی  با اشاره به روز نهم مهرماه به عنوان روز سالمندان گفت: تحرک، تغذیه مناسب و حمایت اجتماعی برای داشتن سالمندانی سالم باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر در ادامه این جلسه به پیشنهاد تشکیل کمیته امور خانواده و بانوان در شورای شهر اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای با همین نام در ذیل کمیسیون فرهنگی شورا فعال بوده اما اکنون این نکته مطرح شده که آیا امور بانوان و خانواده صرفا یک موضوع فرهنگی است که ذیل کمیسیون فرهنگی تعریف شود و یا اینکه فراتر از آن باید همه کمیسیون‌ها درگیر این موضوع باشند.

اسلامی افزود: این موضوع در هیئت رئیسه شورا مطرح شد و بیشتر اعضا بر این باور بودند که موضوع این کمیته، فراگیرتر از موضوع فرهنگی است و می‌تواند ذیل هیئت رئیسه شورا تعریف شود.

وی در پایان گفت: البته شاید عدم حضور بانوان در شورای پنجم سبب نوعی غفلت نسبت به این موضوع شده باشد اما امیدواریم با دقت بیشتر شورای ششم، موضوع مهم خانواده و امور بانوان به عنوان یکی از اولویت‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول