اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وزارت ارشاد خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند/دولت جدید توجه ویژه به هنر دینی داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد باید خود را با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی به تراز انقلاب اسلامی برساند، بیان کرد: از دولت انتظار داریم که نسبت به قم نگاهی به منزله پمپاژ کننده فکر و اندیشه در جهان معاصر داشته باشد.

وزارت ارشاد خود را به تراز انقلاب اسلامی برساند/دولت جدید توجه ویژه به هنر دینی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی حوزه های علمیه برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و گفت: توجه به مقوله هنر و به ویژه هنر دینی از منویات مقام معظم رهبری نسبت به حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 2 هزار طلبه در رشته های مختلف هنری بیان کرد: حوزه علمیه آماده توافق برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف است.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به فرارسیدن صدمین سال تاسیس حوزه‌های علمیه در فروردین ماه سال آینده بیان کرد: در این عرصه نیز می‌توان همکاری‌هایی را پیش بینی و اجرا کرد.

وی به جایگاه شهر مقدس قم در حوزه نشر کتب اشاره کرد و گفت: باید حمایت لازم از این صنعت در تامین کاغذ و سایر ملزومات از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه وزارت ارشاد باید خود را با تقویت زیرساخت‌های فرهنگی به تراز انقلاب اسلامی برساند، بیان کرد: از دولت انتظار داریم که نسبت به قم نگاهی به منزله پمپاژ کننده فکر و اندیشه در جهان معاصر داشته باشد.

وی ضرورت توجه به بازسازی شوراهای فرهنگ عمومی از نظر زیرساختی و نرم افزاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: یکی از خلاهای موجود این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در قوه مقننه و قوه مجریه جایگاه لازم را ندارد و امیدواریم که وزارت ارشاد نسبت به پرکردن این خلأ اهتمام لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول