اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ورود محموله جدید واکسن ایرانی به قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود محموله جدید واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» به استان و آغاز مجدد واکسیناسیون با این واکسن خبر داد.

ورود محموله جدید واکسن ایرانی به قم

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای گسترش واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان بیان کرد: افزایش مراکز واکسیناسیون در قم در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قطع واکسیناسیون با واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» در روز پنجشنبه بیست و یکم مرداد ماه در مراکز واکسیناسیون قم اظهار کرد: متأسفانه موجودی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این واکسن به حدّ کافی نبود و با توجه به اتمام این واکسن در روز چهارشنبه بیستم مرداد ماه در استان، امکان تزریق این واکسن در روز گذشته مهیّا نشد.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین اضافه کرد: خوشبختانه شب گذشته محموله جدیدی از این واکسن به استان رسید و با توجه به فعالیت مراکز واکسیناسیون استان در روزهای جمعه و از ساعت ۸ تا ۲۰، این واکسن مجددا از امروز در مراکز واکسیناسیون قم  تزریق می شود.

محبی در عین حال میزان استقبال گروه سنّی سالمندان را از واکسیناسیون نامطلوب دانست و خاطرنشان کرد: با این که این افراد در معرض اصلی خطر ابتلا به بیماری قرار دارند، اما متأسفانه تمایل زیادی برای دریافت واکسن از خود نشان نداده و نمی دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به موضوع حضور تعدادی از مردم از برخی استان ها در قم برای دریافت واکسن پرداخت و اذعان کرد: این پدیده به سبب کاهش سنّ واکسیناسیون در قم اتفاق افتاده، اما در عین حال تلاش شده تا طی روزهای گذشته و اخیر، به صورت مدیریت شده با آن برخورد شود.

محبی در عین حال میانگین استقبال از واکسیناسیون علیه بیماری کرونا را در استان  پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه استقبال از واکسیناسیون در استان و در روزهای اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت استان با ابراز نگرانی از افزایش ابتلا و بستری بیماری کووید۱۹ در استان تصریح کرد: تردیدی نیست که با تداوم روند کنونی بیماری، شاهد تکمیل ظرفیت تخت های بستری در مراکز درمانی و در چند روز آینده خواهیم بود.

وی با درخواست مجدد از مردم برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی و عدم عادی انگاری شرایط ابراز امیدواری کرد همراهی و همیاری حداکثری مردم سبب افزایش تاب آوری کادر نظام سلامت در این شرایط سخت و پیچیده شیوع بیماری کرونا شود.

انتهای پیام/2258

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول