اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ضرورت برندسازی برای هر یک از بخش های استان

استاندار قم بر لزوم برندسازی و هویت بخشی برای هر یک از بخش های استان و همچنین توجه ویژه به مطالعات راهبردی و کاربردی در تک تک روستاهای استان تأکید کرد.

ضرورت برندسازی برای هر یک از بخش های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به مطالعات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در دو بخش خلجستان و کهک بیان داشت: بازبینی این مطالعات بر اساس تقسیمات جدید کشوری و تأسیس دو شهرستان کهک و جعفرآباد در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به اهمیت برندسازی و هویت بخشی برای محصولات تولیدی در استان توجه داد و افزود: این برندسازی ها علاوه بر روستاهای استان می تواند در هر بخش هم در نظر گرفته شود که به طور مثال می توان به اولویت موضوع گردشگری در بخش خلجستان اشاره کرد که می تواند محور توسعه این بخش قرار گیرد.

استاندار قم همچنین خواستار توجه همه دستگاه ها و سازمان های استانی به مطالعات برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی استان در پیشبرد برنامه ها شد و اضافه کرد: ضروری است تا مطالعات انجام شده بر اساس بُرش دستگاهی به هر یک از دستگاه های استانی ابلاغ شود.

وی با اشاره به تذکر درست رئیس دفتر وزارت امور خارجه در قم درباره ضرورت توجه به انواع زمینه های گردشگری در استان خاطر نشان کرد: گردشگری در استان قم بیشتر در گردشگری مذهبی خلاصه شده، در حالی که انواع زمینه های گردشگری می تواند در استان به عنوان محور توسعه مدّ نظر قرار گیرد.

استاندار قم با تصریح بر این که مسائل مربوط به مناطق نمونه گردشگری در استان در دست پیگیری است اذعان کرد: دفتر وزارت امور خارجه در قم می تواند اقدامات قابل توجهی برای شناسایی و جذب گردشگر و سرمایه گذار بویژه از کشورهای همسایه و یا کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار داشته باشد.

وی در ادامه به موضوع تدقیق پلاک های محدوده های توسعه ای در قم توجه داد و گفت: آن چه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و در این زمینه مورد بحث و بررسی واقع می شود، بر اساس درخواست ها، نیازها و اعلام واگذاری ها در شرایط واقعی موجود است که در صورت موافقت اعضای این شورا، مورد تصویب قرار می گیرد، ولی بدیهی است که اجرا، عملیات، مصادیق و مباحث حقوقی این مسائل در جای خود محفوظ خواهد بود.

استاندار قم در پایان بر ضرورت سهم بندی شهرستان های استان بر اساس شاخص ها توجه داد و یادآور شد: لازم است تا برنامه های عملیاتی نیز بر اساس همین سهم بندی ها و شاخص ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول