اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دپوی واکسن کرونا در استان بی معنی است

استاندار قم با تاکید بر عدم نیاز به دپوی واکسن کرونا در استان، خواستار استفاده حداکثری از واکسن در اختیار استان برای واکسینه کردن گروه های شغلی خاص شد.

دپوی واکسن کرونا در استان بی معنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهرام سرمست امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان بیان داشت: میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کل کشور کاهش یافته است، اما استان قم همچنان از میانگین کشوری رعایت پروتکل ها جلوتر است.

وی در عین حال افزود: البته این جلوتر بودن از میانگین کشوری نباید سبب دلخوشی مردم و مسؤولان باشد، چراکه هرگونه عادی انگاری و یا سهل اندیشی در برابر بیماری کرونا می تواند آسیب زا و خطرآفرین باشد.

استاندار قم همچنین به مناسبت های پیشِ رو شامل مناسبت های آیینی ماه های ذیحجه، محرم الحرام و صفر توجه داد و گفت: اصل بر این است که تمام پروتکل های بهداشتی سال قبل درباره این مناسبت ها تمدید می شود، ضمن آن که تلاش می شود تا مقتضیات استان هم در این مسیر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره برگزاری آیین های مذهبی در کنار رعایت پروتکل ها باید توسط معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری و مجموعه بهداشت و درمان استان پیگیری شود خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر، درخواست هایی از سوی برخی گروه های شغلی برای واکسیناسیون مطرح شده است که جای تأمل دارد.

وی در عین حال این درخواست ها را یک مطالبه درست از سوی اقشار مختلف دانست و اظهار کرد: واکسن های در اختیار استان باید مورد استفاده حداکثری قرار گیرد، به بیان دیگر هیچ نیازی به دپوی واکسن در استان نیست و واکسیناسیون برخی اقشار در برابر کرونا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید به سمت متقاعد کردن وزارت بهداشت برای در نظر گرفتن برخی جرح و تعدیل ها در تزریق واکسن به برخی اقشار خاص و آسیب پذیر حرکت کند.

استاندار قم همچنین از برگزاری جلسه هماهنگی واکسیناسیون اقشار خاص در استان استقبال کرد و یادآور شد: شخصا با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اولویت بندی برخی گروه های شغلی در واکسیناسیون سخن خواهم گفت.

سرمست با اشاره به اینکه پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی استان در این موضوع باید در نشست بعدی ستاد مبارزه با کرونا استان گزارش شود اذعان کرد: همه دستگاه ها و نهادهای استانی موظف به همراهی با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برای تجهیز بیشتر و بهتر مراکز واکسیناسیون برای توسعه و گسترش واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کرونا هستند.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول