اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آغاز فرآیند جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از آغاز فرآیند جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری و از آغاز تیر ماه خبر داد.

آغاز فرآیند جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود سیجانی که امروز در دوازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با تبریک دهم تیر ماه به عنوان «روز صنعت و معدن» و اشاره به خدمات صنعتگران و فعالان اقتصادی اظهار کرد: تردیدی نیست که فعالان و جهادگران اقتصادی در چند سال اخیر و در شرایط جنگ اقتصادی، در صف مقدم مبارزه با توطئه های دشمنان بوده اند.

وی سپس به آغاز فرآیند پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی به استان ها توجه داد و گفت: پرداخت  تسهیلات در سال جدید مالی از آغاز تیر ماه شروع شده است و ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در عین حال از همه دستگاه های اجرایی مرتبط و همچنین تشکل های اقتصادی و بانک های عامل خواست تا نسبت به اطلاع رسانی شیوه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری و در سه بخش اقتصادی یعنی صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری، اقدامات لازم را انجام دهند.

سیجانی همچنین خطاب به کمیسیون هماهنگی امور بانک های استان نیز گفت: بر اساس دستورالعمل های جدید، بانک های عامل پرداخت تسهیلات رونق تولید باید تسهیلات خود را در مدت یک ماه پرداخت کنند و اگر این امر محقق نشد، باید دلیل عدم پرداخت تسهیلات را در سامانه ثبت کنند تا هیچ درخواستی در این زمینه بلاتکلیف نماند.

وی با اشاره به این که پرداخت این تسهیلات در سال جاری نیز در استان برنامه ریزی شده است اذعان کرد: در سال جاری حدود یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای سه بخش اقتصادی استان یعنی صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته شده است و بانک های عامل باید نسبت به پرداخت های لازم اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: هدفگذاری پرداخت این تسهیلات در سال جاری و در ۱۶ بند و در دو محدوده زمانی ۶ ماه اول و نیمه دوم سال برنامه ریزی شده است، ضمن آن که گزارش پرداخت این تسهیلات باید هر سه ماه یکبار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه شود.

سیجانی با تصریح بر این که هدفگذاری انجام شده باید توسط دستگاه های ذیربط پیگیری و دنبال شود گفت: دستگاه هایی مانند صمت، جهاد کشاورزی، گردشگری، شرکت شهرک های صنعتی، اقتصاد و دارایی و همچنین کمیسیون هماهنگی امور بانک ها در استان لازم است تا گزارش های دوره ای خود را در این زمینه به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارائه دهند.

وی در این نشست از استاندار قم خواست تا نسبت به پیگیری پرداخت تسهیلات رونق تولید به چند واحد بزرگ استان در سطح ملی اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این باره اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برخی واحدهای تولیدی استان در سطح ملی معطل مانده، ضمن آن که برخی جلسات ستاد ملی تسهیل هم به این گونه موارد و البته ارائه گزارش عملکرد کارگروه های استانی اختصاص دارد و از این رو پیشنهاد می شود تا درخواستی از سوی استانداری قم برای شرکت در نشست ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری حمایت های ملی از واحدهای تولیدی استان ارائه شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول