اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تجهیز ۵۰ مسجد شهر به امکانات ورزشی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم گفت: تلاش داریم که مساجد صرفاً محل نماز جماعت نباشد و مردم نیازهای مختلفی را با گردآمدن در مساجد رفع کنند که یکی از آن‌ها تجهیز 50 مسجد به امکانات ورزشی بوده است.

تجهیز ۵۰ مسجد شهر به امکانات ورزشی

حسن مالکی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، یکی از اقدامات فرهنگی در مدیریت شهری را تقویت تعامل بین بخش‌های مختلف شهر دانست و گفت: در سال‌های اخیر شهرداری تلاش کرده با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی امکانات را تجمیع کرده و خدمات بیشتری به مردم ارائه کند.

وی یکی دیگر از اقدامات را راه اندازی نمایشگاه بیت حضرت امام(ره) عنوان کرد و افزود: امروز این بیت به یک نمایشگاه دائمی تبدیل شده که در چهار زبان و ۴۰ قاب اتفاقات مصور در خصوص امام راحل(ره) اطلاعات را به مخاطبان ارائه می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم به تبدیل منازل شهدا به خانه‌موزه اشاره کرد و گفت: خانه موزه شهیدان زین‌الدین یکی از شاخص‌ترین این موزه‌ها است که به مرکزی برای نشر و اشاعه فرهنگ شهدا تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: خانه شهید شفیعی در محله دروازه‌ری هم تملک شده که به زودی درب‌ آن به روی مردم باز خواهد شد؛ در حوزه تورهای قم‌گردی نیز بازدید از محلات قم، فضاهای گردشگری مذهبی و فرهنگی و تاریخی شهر قم صورت می‌گیرد.

مالکی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح مسجدمحوری در قم افزود: تلاش داریم که مساجد صرفاً محل نماز جماعت نباشد و مردم نیازهای مختلفی را با گردآمدن در مساجد رفع کنند که یکی از آن‌ها تجهیز ۵۰ مسجد به امکانات ورزشی بوده است.

وی با تاکید بر طرح ساخت مسجد در محلاتی که فاقد مسجد هستند گفت: بنا داریم در محلاتی که مسجد نیست هرچند با وسعت کم اما در بوستان‌ها مسجد احداث شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به طرح‌های فرهنگی بلوار معنوی پیامبراعظم(ص) خاطرنشان کرد: ساماندهی فرهنگی ورودی‌های شهر نیز در دستور کار مدیریت شهری است و بنا داریم تصاویر شهدا را اکران کنیم که همه در بدو ورود در جریان فضای معنوی و فرهنگی شهر قرار گیرند.

وی به ساخت سالن‌های ورزشی در مناطق هشتگانه شهر قم اشاره کرد و گفت: دو سالن افتتاح شده و چهار سالن هم در حال تکمیل بوده و در بوستان بانوان هم یک مجموعه ورزشی ویژه بانوان در حال ساخت داریم.

مالکی‌نژاد به پروژه ساماندهی محدوده چهل‌اختران اشاره کرد و افزود: این طرح مورد عنایت رهبر انقلاب بوده و مردم انتظار دارند نگاه ویژه به این پروژه شود؛ در حال حاضر شاهدیم که 10 سال است که محدوده این پروژه مخروبه‌ای بیش نیست و مجموعه اوقاف کشور باید اعتبار ویژه‌ای برای ساخت صحن این پروژه اختصاص دهد. شهرداری تملکات زیادی در پروژه داشته تا بتواند پارکینگ اختصاصی را احداث کند اما نیاز است اوقاف در صدد ساماندهی پروژه باشد.

وی با بیان اینکه محلات دروازه ری و نوبهار جزو محلاتی بودند که توجه زیادی به آن‌ها نشده است خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان این محلات در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند که نیاز است پروژه ویژه‌ای برای این محلات اجرایی شود.

عضو شورای شهر قم گفت: خیابان شهیدان برقعی پس از چند دهه از چهارراه سجادیه تا چهل اختران در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول