اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نقش ابوطالب (ع) در گسترش دین اسلام بی بدیل است

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ابوطالب (ع) تمام همت و جایگاه خود را صرف توسعه دین اسلام کرد که نقش ایشان در گسترش اسلام بی بدیل است.

نقش ابوطالب (ع) در گسترش دین اسلام بی بدیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیخ نعیم قاسم در پیامی تصویری به همایش ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: ابوطالب (ع) در طول 10 سال از عمر گرانبهایش در مکه به دفاع از پیامبر (ص) پرداخت و ایشان را در انجام رسالت نبوت یاری کرد.

وی با بیان اینکه ابوطالب (ع) مومن به آموزه های پیامبر بود، گفت: اگر ابوطالب در آن موقعیت و در آن نقش نبود مشرکان حضرت محمد (ص) را از نخستین لحظات رسالت آزار می رساندند.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: اگر ابوطالب (ع) نبود به طور قطع دشمنان نمی‌گذاشتند پیامبر به ابلاغ پیام الهی و دعوت از دین اسلام بپردازد.

وی با تاکید براینکه حمایت های ابوطالب (ع) به شخص پیامبر (ص) خلاصه نمی شد، تصریح کرد: ابوطالب در دفاع از رسالت پیامبر (ص) از یاران ایشان نیز حمایت و پشتیبانی می کرد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ابوطالب(ع) در مسئله تحریم اقتصادی که علیه پیامبر (ص) رخ داده بود نقش موثری ایفا کرد و تمام همت و جایگاه خود را صرف توسعه دین اسلام کرد.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) به همراه بنی‌هاشم از سال هفتم تا سال دهم بعثت در شعب ابی‌طالب در تحریم اقتصادی به سر می بردند و زمانی که حضرت ابوطالب(ع) در سالن دهم بعثت رحلت کرد، پیامبر(ص) آن سال را عام الحزن خواند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول