اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نهضت عاشورا چکیده اسلام ناب محمدی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به نگاه ائمه اطهار نسبت به واقعه عاشورا گفت: کربلا چکیده دین و نهضت عاشورا در حقیقت عصاره‌ای از اسلام ناب محمدی است.

نهضت عاشورا چکیده اسلام ناب محمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن سعیدی سه شنبه شب طی سخنانی در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: اساسی‌ترین وظیفه حضرات معصومین معرفی اسلام ناب محمدی به مردم بوده است و هر امام معصومی در عصر خودشان شیوه‌هایی را برای این مسئله انتخاب می کردند تا بتوانند اسلام ناب را به دست مردم برسانند.

وی افزود: گاهی این رساندن اسلام با تشکیل حوزه‌های علمی و درسی، گاهی با صلح، گاهی با به دست گرفتن حکومت و گاهی نیز با احیاء عاشورای حسینی و برپایی مراسم‌های عزاداری بوده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در متن سیره سیاسی حضرات معصومین توصیه‌های مهمی در خصوص احیاء عاشورا و نهضت حسینی وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است.

وی با تبیین نگاه ائمه معصومین نسبت به عاشورای حسینی گفت: توصیه به زیارت امام حسین علیه‌السلام، سرودن شعر و مرثیه‌خوانی برای سید الشهداء، تشویق به برپایی مجالس عزاداری، تشویق به بکاء، ابکاء و تباکی و تشویق به استفاده از تربت سید الشهداء در هنگام نماز و شفای مریضان ازجمله توصیه‌های مؤکد بوده است.

سعیدی تأکید کرد: توصیه به زیارت از راه دور و نزدیک همواره در فرمایشات ائمه معصومین بوده است و دلیل آن اثربخشی زیارت سید الشهداء است چراکه در حقیقت فلسفه و نقش زیارت تجلیل از ارزش‌های خلق‌شده توسط امام حسین علیه‌السلام است.

وی افزود: اعلان بیعت مجدد و اعلان وفاداری با خط و راه و هدف و آرمان‌های امام حسین علیه‌السلام، اعلان دوستی با دوستان و محبان حضرت و اعلان دشمنی با دشمنان حضرت نیز از دیگر آثار و فلسفه زیارت است.

این کارشناس دینی یادآور شد: کربلا چکیده دین و نهضت عاشورا در حقیقت عصاره‌ای از اسلام ناب محمدی است.

انتهای پیام/2258*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول