اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تاثیرات شوک اقتصادی بر اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در قم

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: شوک اقتصادی طی سال‌های اخیر موجب شد که اجرای برخی از طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در استان با کندی و گاه حتی با توقف مواجه شود.

تاثیرات شوک اقتصادی بر اجرای طرح‌های اشتغال روستایی در قم

سجاد چهرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح اشتغال توسعه روستایی در استان قم اظهار کرد: پرداخت تسهیلات این طرح، فرآیند اداری و نیز فرآیند بانکی دارد، فرآیند اداری به خوبی انجام شد و طرح‌های شناسایی شده از طریق ادارات به کمیته فنی معرفی و این طرح‌ها پس از بررسی در این کمیته تصویب و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی ادامه داد: بانک‌ها چون متعهد به بازگرداندن وجوه تسهیلات طرح توسعه اشتغال روستایی در زمان مقرر به صندوق توسعه ملی هستند، ضوابطی برای پرداخت این تسهیلات دارند، از جمله این ضوابط تهیه وثایق و احراز اهلیت مالی متقاضیان برای دریافت تسهیلات است.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قم افزود: شوک اقتصادی طی سال‌های اخیر موجب شد که اجرای برخی از طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در استان با کندی و گاه حتی با توقف مواجه شود، چون به عنوان مثال برای اجرای یک طرح با یک مبلغی، قرارداد بسته می‌شد، اما به دلیل افزایش هزینه‌ها، امکان تکمیل آن طرح دیگر فراهم نبود، به همین دلیل به دنبال دادن تسهیلات اضافی به طرح‌های توسعه اشتغال روستایی و کاهش تعهدات این طرح‌ها در استان رفتیم.

چهرگانی طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در استان قم را سه دسته دانست و تصریح کرد: برخی از این طرح‌ها به بهره برداری رسیدند، برخی از طرح‌ها در دست احداث هستند، برخی از طرح‌ها هم هنوز تسهیلات بانکی را دریافت نکردند و مشغول طی کردن فرآیند بانکی برای گرفتن تسهیلات هستند که تعداد طرح‌های دسته سوم در استان کم است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح توسعه اشتغال روستایی در استان قم بر خرید ماشین آلات از سازندگان داخلی تاکید شد و متقاضیان این طرح با سازندگان داخلی برای خرید ماشین آلات قرارداد بستند، ولی برخی از این سازندگان به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانستند به تعهدات خود در زمان مقرر عمل کنند.

مدیر کل دفتر روستایی و شوراهای استانداری قم خاطرنشان کرد: توقف در فرآیند ساخت و ایجاد واحدها به دلیل تغییرات ناگهانی قیمت‌ها را در تعدادی از طرح‌های توسعه اشتغال روستایی در استان شاهد بودیم، برخی از طرح‌ها برای اجرای یک پیش بینی قیمت داشتند که هزینه احداث آن‌ها به دلیل شوک اقتصادی این رقم به دو سه برابر پیش بینی اولیه رسید.

انتهای پیام/78004*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول