اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

ملی‌پوش ایثار قم قهرمان جام بین‌المللی ژاپن شد

ملی‌پوش باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار قم با قهرمانی در تورنمنت بین‌المللی ژاپن افتخاری جدید برای ورزش جانبازان و معلولین استان قم رقم زد.

ملی‌پوش ایثار قم قهرمان جام بین‌المللی ژاپن شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، ورزشی که در یک دهه اخیر همواره در میادین داخلی و برون‌مرزی برای ورزش قم به ویژه جانبازان و معلولین افتخار کسب می‌کند، رشته بسکتبال با ویلچر است که با درخشش ملی‌پوش باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار یعنی محمد محمدنژاد یک بار دیگر نام قم را در عرصه بین‌المللی بلندآوازه کرد.

این رشته ورزشی با استارت فعالیت‌های باشگاه ایثار از اواخر دهه 1380 در سطح لیگ‌های برتر، ملی و دسته دوم باشگاه‌های کشور و همچنین تورنمنت‌های بین‌المللی انواع و اقسام افتخارات باشگاهی را برای ورزش قم به ارمغان آورده و با درخشش بازیکنان مستعدی همچون محمد محمدنژاد قم را از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و پارالمپیک نیز صاحب عنوان کرده است.

محمد محمدنژاد که در سال 2016 نخستین بسکتبالیست ویلچری تاریخ ورزش قم در بازی‌های پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل لقب گرفت و در بازی‌های پاراآسیایی سال 2018 در جاکارتای اندونزی طلای ارزشمند این بازی‌ها را نصیب ورزش قم کرد و با تیم ملی به مقام چهارم جام جهانی سال گذشته رسید، این بار با تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران قهرمان تورنمنت ژاپن شد.

تیم ملی ایران با حضور محمد محمدنژاد ستاره بسکتبال با ویلچر قم و باشگاه ایثار به منظور کسب آمادگی لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو به مسابقات چهار جانبه بین‌المللی در کشور ژاپن رفت و قهرمانی این رقابت‌ها را جشن گرفت.

شاگردان مازیار میرعظیمی در این بازی‌ها با سه قدرت دیگر آسیا و اقیانوسیه یعنی ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا دیدار کردند و بعد از سه بازی مقدماتی که با برتری 75 بر 62 مقابل استرالیا، پیروزی 76 بر 59 برابر کره‌جنوبی و باخت 63 بر 57 در جدال با میزبان، به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ژاپنی‌ها راهی دیدار نهایی مسابقات شدند و در فینال با پیروزی مجدد مقابل استرالیا با نتیجه 84 بر 58 قهرمان این تورنمنت بین‌المللی شدند.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول