اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سبحانی مطرح شد

نقش آفرینی بانوان طلبه در فعالیت های فرهنگی و دینی کشور

اعضای شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران در دیدار با آیت‌الله سبحانی به بیان گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و برنامه های در دستور کار حوزه های علمیه خواهران پرداختند.

نقش آفرینی بانوان طلبه در فعالیت های فرهنگی و دینی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست‎گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با آیت‌الله سبحانی با اشاره به پیشینه شکل‌گیری حوزه علمیه خواهران در ایران اظهار کرد: تا قبل از انقلاب حوزه علمیه خواهران در ایران وجود نداشت و هر بانویی قصد تحصیل علوم دینی داشت خود شخصا نزد علما و اساتید حوزوی می‌رفت و علوم حوزوی را از محضر آنان فرا می‌گرفت.

وی با بیان اینکه تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران رسماً پس از انقلاب در ایران شکل گرفت افزود: اکنون حوزه‌های علمیه خواهران همانند حوزه‌های علمیه برادران شورای سیاست‌گذاری خاص خود دارند که اعضای این شورا 9 نفر هستند و از این 9 نفر سه نفرشان از اعضای هیأت عالی حوزوی و از منتخبان مراجع تقلید هستند.

 

راه‌اندازی دوره تربیت پاسخگوی شبهات در جامعة‌الزهرا(س)

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعةالزهرا(س) نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: جامعه الزهرا 18 هزار طلبه دارد که به صورت حضوری و غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: 2 هزار طلبه خارجی از بیش از 50 کشور خارجی مهمان جامعه الزهرا (س) و در حال تحصیل در آن هستند.

مدیر جامعةالزهرا(س) عنوان کرد: برای اساتیدی که سطح 4 را گذرانده‌اند و چند سال تجربه تدریس دارند سطح 5 را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی اذعان کرد: جامعةالزهرا(س) با 20 همایش کشوری تفاهم‌نامه امضا کرده است که طلاب جامعه‌الزهرا(س) برای آن همایش‌ها مقاله تأمین کنند و البته بارها این همکاری صورت گرفته و طلاب این مرکز به عنوان برترین شرکت‌کننده مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

وی از آغاز آموزش مترجمی سایر زبان‌ها در جامعة‌الزهرا خبر داد و گفت: آشنایی هر چه بهتر و بیشتر طلاب با سایر زبان‌ها در راستای تبلیغ علوم دینی و ترجمه معارف و آثار حوزوی امری ضروری است.

مدیر جامعةالزهرا(س) ادامه داد: جامعةالزهرا(س) علاوه بر کشور لبنان و هند در 4 استان ایران نیز فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) را گردهم آورده و برای آنان همایشی برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی افزود: سال گذشته جامعة‍ الزهرا(س) بدون در اختیار داشتن بودجه معینی حدود 2 هزار مبلغ به سراسر ایران اعزام کرد.

وی بیان کرد: دو دوره تربیت پاسخگوی فقهی و پاسخگوی شبهات با توجه به نظرات 18 مرجع تقلید نیز به تازگی راه‌اندازی شده است.

 

جامعه به حضور بانوان مبلغ نیاز جدی دارد

فریبا علاسوند عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تأثیر زنان در خانواده و جامعه گفت: بانوان طلبه به دلیل نفوذ بالایی که در عمق خانواده و جامعه دارند می‌توانند در راستای اصلاح فرهنگ خانواده و جامعه تأثیر بسیار زیادی برجای بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به سابقه تأسیس حوزه‌های علمیه خواهران در ایران بیان کرد: آغاز پدیده حوزه‌های علمیه خواهران از خوزستان شکل گرفت و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که خواهران طلبه در زمینه‌های مختلف پژوهش، تدریس، تبلیغ، تألیف و ... نقش آفرینی مؤثری می‌کنند.

انتهای پیام/78005*30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول