اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۲۷ هزار هکتار باغ انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۷ هزار هکتار باغ انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد که در کل کشور مشهور است.

۲۷ هزار هکتار باغ انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان، محمد حسین عطایی در بیست و ششمین جشنواره انگور تاکستان که با حضور آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان، علی رحمانی معاون اقتصادی استانداری قزوین، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس  شورای اسلامی، سید جمال حسینی فرماندار تاکستان، مسوولین شهرستانی، باغداران و کشاورزان منطقه همراه بود، اظهار کرد: در دهه ۴۰ کشاورزی مدرن برای اولین در دشت قزوین شروع شد و بنابراین در فرهنگ کشاورزی کشور موقعیت و کشاورزی مدرن استان قزوین  بایستی باقی و سرلوحه برنامه ریزی مسوولین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی می تواند محور توسعه استان باشد، افزود: اولین طرح های تجمیعی و یکپارچه سازی آبی در باغات  شهرستان تاکستان انجام شده که اجرای این نوع طرح نشان از روحیه جمعی و همچنین مشارکت در امور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: باغات مدرن انگور در منطقه تاکستان می تواند محور توسعه باشد بنابراین بایستی از این پتانسیل به خوبی بهره برد.

عطایی اضافه کرد: ۲۷ هزار هکتار باغ انگور مدرن و سنتی در تاکستان وجود دارد که در کل کشور مشهور است.

این مسوول خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این شهرستان رونق اقتصادی استان و شهرستان تاکستان را به دنبال خواهد داشت.

وی به خوابیدگی باغات انگور منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع بایستی مد نظر محققان مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و کارشناسان جهاد کشاورزی قرارگیرد تا بتوان شاهد رونق بخش کشاورزی و افزایش تولید این محصول باشیم.

عطایی اضافه کرد: بایستی با همین امکانات موجود حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک در بخش باغبانی شهرستان را داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول