اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رسانه ها در تبیین نظام مسائل کشور نقش آفرین هستند

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه بیش از آنکه به استحکام فنی و ساختاری گزارشها و اخبار فکر کنند بیشتر به فکر سوژه ها و مسئله ها هستند و هیچکس به اندازه رسانه ای ها نمی تواند نظام مسائل کشور، استان و شهر را تبیین و پردازش کند.

رسانه ها در تبیین نظام مسائل کشور نقش آفرین هستند

به خبرگزاری فارس از قزوین، آئین اختتامیه نهمین جشنواره رسانه های استان قزوین عصر امروز در سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: وقتی در ماده قانون ۲ مطبوعات از رسالت و خبرنگار و رسانه صحبت می شود منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مردم است و بیانگر مقابله با فرهنگ استعماری و استکباری، تبعیض، فساد، فحشا، جلوگیری از مرزبندی های کاذب بین اقوام و سیاست نه شرقی و نه غربی است.

وی افزود: در حوزه جهاد تبیین گرچه افت و خیزهایی داشته ایم اما اهالی رسانه در این عرصه خوش درخشیده اند. در حوادث سال گذشته اتفاقاتی هم شیرین، بعضا تلخ و خیلی تلخ رخ داد اما همکاران رسانه خوب عمل کردند، روزنامه نگاران قلم بر زمین نگذاشتند و کسی حرف از تحریم اخبار نزد و دلسوزان این عرصه پای نظام جمهوری اسلامی ایستادند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خبرنگاران و فعالان رسانه بیش از آنکه به استحکام فنی و ساختاری گزارش ها و اخبار فکر کنند بیشتر به فکر سوژه ها و مسئله ها هستند و هیچکس به اندازه رسانه ای ها نمی تواند نظام مسائل کشور، استان و شهر را تبیین و پردازش کند.

شمسایی قانون مطبوعات را اصلی ترین منشور و اتکا به آن و اجرای آن را ضروری دانست و اذعان کرد: جامعه خبری بزرگی در کشور داریم و احساس دین در برابر آنها می کنیم و بر این اساس سیاست هایی را در وزارت فرهنگ و ارشاد دنبال می کنیم که از جمله آن ها ماده ۴۶ قانون مطبوعات است که بر امنیت شغلی و لزوم بیمه خبرنگاران تاکید دارد.

وی افزود: سیاست های اصلی دولت سیزدهم و تاکیدات موکد وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی توجه به رسانه های محلی است که با استانداردهای بین المللی و سیاست های موجود در کشور سازگاری دارد.

این مسوول ادامه داد: اجرای رتبه بندی روزنامه ها که اخیراً ابلاغ شده به نوعی توجه ویژه به رسانه هاست و رسانه های محلی هم در آن جایگاه خاصی دارند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جشنواره های مطبوعات فرصت مغتنمی برای رسانه ها و خبرنگاران است و استمرار آن قطعا نتایج موثری در ارتقاء سطح توانمندی فعالین این عرصه خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول