اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جعبه سیاه عراق در قزوین

کارگردان عراقی و سرپرست تیم تئاتر «جعبه سیاه» گفت: به عنوان یک هنرمند شیعه عراقی از اینکه توانستم برای اولین بار در ایران حضور یابم بسیار خوشحال هستم. ایران کشور قوی و قدرتمندی در منطقه می‌باشد که ما را از دست داعش نجات داد.

جعبه سیاه عراق در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نشست تخصصی فعالان تئاتر استان قزوین با مجید دراندیش کارگردان شیعه و سرپرست تیم تئاتر «جعبه سیاه» از کشور عراق، صبح امروز در اداره کل فرانگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این نشست که با حضور مهدی افشار قهرمانی مشاور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و جمعی از هنرمندان حوزه تئاتر همراه بود، محمود فرهنگ دبیر رویداد ملی تئاتر صاحبدلان، گفت: تئاتر دینی صاحبدلان برخلاف تمام جشنواره‌های داخلی و بین المللی که یک روند 10روزه را طی می کنند تا به مرحله برگزار برسند، یک مسیر یکساله رو سپری می کند.

وی افزود: با توجه به برگزاری چندین دوره جشنواره تئاتر صاحبدلان موضوع رقابت از این رویداد تئاتری حذف شده و تمام تفکر و انرژی ما به هدف تولید آثار در شهرستانها معطوف شده و در بخش بین الملل نیز کارهایی حضور دارد که نزدیک به اولویت های موضوعی صاحبدلان بوده است.

این مسئول تصریح کرد: از بین آثار ارسال شده از کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، آفریقا، کرواسی، تونس، عمان، عراق و... آثار کشورهای عمان و عراق انتخاب شد و قرار است در قزوین این تیم ها در قزوین اجرا داشته باشند.

افشار قهرمانی ادامه داد: بخش های مهم این رویداد که، طی یکسال گذشته شامل اجراهای نمایش تعزیه، نمایش صحنه ای، نمایش های خیابانی، مسابقه نمایشامه نویسی، نمایش رادیویی، نمایشنامه‌خوانی و وبینار های بین‌المللی بوده و هم اکنون نیز در بخش بین الملل این رویداد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای نمایش «جعبه سیاه» از عراق به تبادل فرهنگ و اندیشه دینی در نمایش آیینی صاحبدلان برای علاقمندان و هنرمندان هنر نمایش پرداخته و انشالله شاهد اجرای خوب و درخشیدن هنرمندان آن در صحنه نمایش باشیم.

در ادامه مجید دراندیش کارگردان عراقی نیز اظهار کرد: من به عنوان یک هنرمند شیعه عراقی از اینکه توانستم برای اولین بار در ایران حضور یابم بسیار خوشحال هستم. چرا که ایران کشور قوی و قدرتمندی در منطقه می‌باشد که ما را از شر داعش نجات داد.

وی همچنین گفت: نمایشنامه تنها هنری است که می‌تواند اقشار مختلف مردم را کنار هم جمع کند. «نمایشنامه» با تبادل فرهنگ و اندیشه باعث نزدیک شدن و برقرار کردن ارتباط موثرتری در کنار هم خواهد شد و خوشحالم که در این رویداد آیینی کنار شما هستم.

این هنرمند عراقی ضمن تقدیر از متولیان رویداد بین المللی تئاتر صاحبدلان، قزوین را شهری هنردوست و غنی در هنر و فرهنگ دانست و از حضور در این کهن شهر، ابراز خرسندی کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول