اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز با ورود دادستان قزوین/ رفع مشکل یک واحد تولیدی و اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر

دادستان قزوین با ورود به مشکل یکی از شرکت های تولیدی استان با سرمایه گذاران چینی، دستور رفع این مشکل را صادر کرد و به این ترتیب، از خروج سالیانه ۷۰ میلیون دلار ارز جلوگیری و برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

جلوگیری از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز با ورود دادستان قزوین/ رفع مشکل یک واحد تولیدی و اشتغالزایی برای بیش از ۲ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جلسه مشترک بین دادستان قزوین، مدیرکل محیط زیست و مدیرعامل شرکت‌ شهرکهای صنعتی استان قزوین با تعدادی از کارمندان سفارت چین صبح امروز به صورت حضوری و همزمان صوتی و تصویری با سرمایه گذاران چینی برگزار شد.

حسین رجبی دادستان قزوین در این جلسه در تشریح خبر سرمایه گذاری کشور چین در استان قزوین، اظهارکرد: شرکای سرمایه گذار خارجی در یکی از شرکت های مستقر در استان جهت ایجاد کارخانجات تولید «ورق‌های زنگ نزن و آلیاژ فرو منگنز» که از محصولات کاملا وارداتی هستند، برغم اخذ برخی مجوز‌ها با مشکلات و قوانین دست و پا گیر اداری مواجه هستند.

وی افزود: پس از مراجعه به اداره محیط زیست استان قزوین بدون ارائه راهکار اجرایی و کارشناسی، برای اجرای این طرح ملی ۳۰ میلیون دلاری با سرمایه گذاری خارجی، که درصورت راه اندازی، از خروج ۷۰ میلیون دلار ارز در سال جلوگیری و موجب اشتغال مستقیم حدود ۳۰۰ و غیر مستقیم ۲ هزار نفر می‌شود، متاسفانه مخالفت شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این درحالی است که کشور‌های نویسنده «نسخه ممنوعیت‌های زیست محیطی» مانند آمریکا خودشان چند برابر ایران تولید ورق‌های زنگ نزن را دارند و متاسفانه این نسخه‌ها بدون هوشمندی لازم توسط برخی ارگان‌ها به فارسی ترجمه شده اند که معنی آن توقف تولید و خام فروشی خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بیان کرد: شرکت چینی با مبلغ ۲۷ میلیون دلار آورده برای ساخت شرکت در قزوین برای گرفتن مجوز به سازمان صنعت معدن استان رجوع می‌کند که متاسفانه بی نتیجه است.

وی افزود: در نتیجه مدیرعامل کارخانه به دادستانی قزوین رجوع می‌کند که با حمایت رئیس کل دادگستری استان منجر به ورود و پیگیری دادستان برای رفع این مشکل از جمله (گرفتن مجوز برای این شرکت و زمین از شهرک‌های صنعتی و تشکیل جلسه و مصوبه) می‌شود.

رجبی با اشاره به اینکه مشکلات این شرکت تا حدی رفع شده است، تصریح کرد: مدیرعامل این شرکت با وجود این مشکلات قصد تعطیلی کار در استان و بازگشت سرمایه را داشت که با ورود دادستان قزوین این مشکل درحال برطرف شدن است.

رجبی با بیان اینکه حال با توجه به تاکیدات رهبر معظم ایران اسلامی بر رشد تولید خصوصا «صنعت مادر استیل» که رشد آن موجب رشد بسیاری از صنایع بخصوص «تجهیزات پزشکی و دارویی و غذایی و ...» شده و مستقیما جلوی خام فروشی را می‌گیرد و از طرفی موجبات جذب سرمایه گذاری در آینده می‌شود. در این جلسه مقررشد: طرح توجیهی این شرکت در زمینه مصرف آب و استفاده بهینه از پسماند مجددا بازنگری شود و در خصوص مکان شرکت شهرک‌های صنعتی نیز مساعدت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول