اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۹۰ برنامه ویژه هفته جوان در استان قزوین برگزار می شود/ بیش از ۳ هزار قزوینی در انتظار دریافت وام ازدواج

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین از برگزاری ۹۰ برنامه به مناسبت هفته جوان خبر داد.

۹۰ برنامه ویژه هفته جوان در استان قزوین برگزار می شود/ بیش از ۳ هزار قزوینی در انتظار دریافت وام ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، امیر اسلامی صدر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه جوانان ۶۴ سمن فعالیت می کنند که از این میزان ۱۴ سمن در سال جاری مجوز اخذ کرده اند.

وی افزود: علیرغم اینکه یکی از مشکلات ما در جامعه امروز این است که جوانان تشکل گریز هستند اما ۲۹ کارگاه دانش افزایی در قالب توانمندسازی سمن ها برگزار کردیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: ۲۰ طرح و برنامه توسط سازمان های مردم نهاد در قالب های مختلفی هم چون جهاد تبیین و فرزندآوری ارائه ‌و ۱۳ شبکه تخصصی و راهبری ایجاد شده است.

اسلامی صدر ادامه داد: در حوزه ازدواج دغدغه ما این بود که تحقیقی نداشتیم بنابراین برای نخستین بار اطلس ازدواج و طلاق استان را تهیه کردیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه استان قزوین در موضوع ازدواج دارای رتبه ۱۵ و‌ در موضوع طلاق دارای رتبه ۱۶ است و متاسفانه در وضعیت بحرانی قرار داریم که البته یکی از دلایل مهم در طلاق عدم آموزش زوجین قبل از ازدواج است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اضافه کرد: ۱۳۶ کارگاه پیش از ازدواج برگزار کردیم که بالغ بر ۴ هزار دختر و پسر از آن بهره برده اند و در این خصوص ۱۰ محتوای رسانه ای ارائه شده و چندین طرح نیز در حال تولید است.

اسلامی صدر خاطر نشان کرد: مطابق آخرین آمار در حال حاضر ۳ هزار و ۴۷۲ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند که امیدواریم هرچه سریع تر فرایند انجام شود.

وی همچنین گفت: برگزاری ۴۵ برنامه مرتبط با حوزه جوان، ۱۵ نشست علمی تخصصی، بیش از ۴۰ نشست مدیرکل و معاونت با جوانان، اردوهای راهبردی، رویداد اتم و بسیاری از موارد دیگر از جمله اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: غبار روبی گلزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و فرمانداران شهرستان ها و برگزاری جشنواره جوان از جمله فعالیت هایی است که در هفته جوان انجام می گیرد.

اسلامی صدر افزود: در «جشنواره جوان» ۱۳ جوان در حوزه های مختلفی چون قرآن، فیلم، موسیقی، فعال رسانه ای، دانش بنیان، ورزشی و غیره معرفی می شوند که این جشنواره روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: برگزاری اردوهای هویت آفرین، برگزاری همایش واسطین ازدواج، برگزاری پاتوق های فرهنگی، بازدید رایگان جوانان از موزه ها و گلریزان آزادی زندانیان جوان از جمله دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته جوان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول