مهدی رجحانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار کرد: در موضوع دو خطه کردن راهآهن تاکستان باید توجه داشت بخش بزرگی از خطی که به سمت غرب میرود دوخطه شده و صرفا در محدوده تاکستان چند کیلومتری برای تحقق آن باقی مانده است.
وی پروژه دو خطه کردن راهآهن تاکستان را پروژه ملی ذکر کرد و افزود: عدم اجرای دو خطه شدن راهآهن محدوده تاکستان برای کل پروژه ملی ایجاد نگرانی کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به پیگیریهای صورت گرفته در خصوص پروژه دو خطه شدن راهآهن تاکستان ادامه داد: آخرین اقدامی که در این خصوص صورت گرفته، برگزاری جلسه مشترک مسئولان راهآهن جمهوری اسلامی، استاندار قزوین و استاندار زنجان در مجلس شورای اسلامی با حضور نایب رئیس مجلس بود که طی آن تدابیری اتخاذ شد.
رجحانی اضافه کرد: در این جلسه آنچه مد نظر مسئولان استان قزوین بود و مورد تاکید قرار گرفت توجه به چندین موضوع بود؛ محوطهسازی و زیباسازی محوطه عبور خط ریل، احداث تقاطعهای غیرهمسطح و جداسازی مناسب برای کاهش سر و صدا بین واحدهای مسکونی و راهآهن بود و شرکت جمهوری اسلامی ایران هم پذیرفت و متعهد شده اقدام جدی دراین زمینهها انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: در این بین دو بحث مطرح است و موافق و مخالفینی دارد؛ نخست دو خطه شدن راهآهن تاکستان و دیگری انتقال راهآهن به خارج از شهر که طبق ارزیابیهای انجام و تایید شده، خارج کردن راهآهن به بیرون از تاکستان، به مصلحت شهر نیست و گزینه مطلوب فنی برای حل مسئله دو خطه کردن راهآهن است.
این مسئول تصریح کرد: نگرانی مردم و برخی از دلسوزان شهر تاکستان این بود که اگر قرار است راهآهن تاکستان دو خطه شود، باید مصالح مردم رعایت حداکثری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین افزود: پروژه دو خطه کردن راهآهن تاکستان به عنوان پروژه ملی راهآهن جمهوری اسلامی مطرح است و استان قزوین خیلی نمیتواند در این زمینه ایفای نقش کند، این در حالی است که از سوی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی و شرکت توسعه زیرساختهای حمل و نقل در حال پیگیری و اجراست.
رجحانی در پایان اذعان کرد: در هر حال تاکید مسئولان استان قزوین به شرکت جمهوری اسلامی در نظر گرفتن دغدغههای مردم تاکستان و توجه جدی به مصالح مردم بوده است.
پایان پیام/