اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ساداتی نژاد: برای ۲.۷ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از اولویت های وزرات جهاد کشاورزی صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی است. بر این اساس با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شد تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ برای ۱۵.۳ درصد (۲میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی سند تک‌برگ صادر شده است.

ساداتی نژاد: برای ۲.۷ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی سند تک برگ صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدجواد ساداتی نژاد در آیین رونمایی از اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان قزوین که صبح امروز در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد:پدر حالی که براساس قانون بایستی تا سال گذشته تمامی اراضی کشور سنددار می شدند، از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰، صرفا چهار درصد این اراضی از سند بهره مند شدند.

وی افزود: با پیگیری های دولت سیزدهم از سال گذشته تاکنون ۱۱ درصد به این رقم افزوده شد و میزان سنددار شدن اراضی کشاورزی کشور به ۱۵ درصد افزایش یافت.

وزیر جهاد کشاورزی به مشکل کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی به دلیل نداشتن سند اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های وزرات جهاد کشاورزی صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی است. بر این اساس با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شد تا پایان دهه اول دی ماه ۱۴۰۱ برای ۱۵.۳ درصد (۲میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار) از اراضی کشاورزی سند تک‌برگ صادر شده است.

ساداتی نژاد با اشاره به ضرورت حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، گفت: تغییر کاربری های غیرمجاز یکی از مشکلاتی بوده که به دلیل فقدان اسناد اراضی کشاورزی در کشور حادث شده است.

وی ادامه داد: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی برای اقتصادی کردن کشاورزی در کشور ضرورت دارد که لازمه آن نیز سنددار شدن اراضی کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی صدور اسناد برای اراضی کشاورزی را یک کار فراقوه ای دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیت این کار، قرارگاه صدور اسناد مالکیتی برای اراضی کشاورزی از آغاز کار دولت سیزدهم ایجاد شده و خروجی آن نیز رشد قابل توجه در سند دار شدن این اراضی طی یک سال گذشته بوده است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: جشن سنددار شدن تمامی اراضی کشاورزی روستاها و شهرهای کشور را در آینده نه چندان دور را نیز برنامه ریزی کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی قراردادی از مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کردیم، اعلام کرد: مدرن ترین ابزار برای حمایت از کشاورزان، کشت قراردادی است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم به طور آزمایشی کار کشت قراردادی را از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی آغاز کردیم و امسال شاهد جهش قابل توجه در این حوزه بودیم و توسعه آن را برای سال زراعی بعد نیز پیگیری می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از توزیع پنج هزار میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون از هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: برش استانی مربوط به توزیع اعتبارات نیز ابلاغ شده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه ۲۵ هزار هکتار گلخانه در کشور وجود دارد، گفت: باید کشت محصولات پرآب بر را از زمین باز به گلخانه ببریم که برای این کار نیازمند ایجاد ۱۲۵ هزار هکتار گلخانه جدید هستیم و از سرمایه گذاری در این رابطه نیز استقبال می کنیم.

وی با اشاره به رشد توزیع کود با توجه به نیاز کشاورزی کشور، تصریح کرد: توزیع کود در گذشته از ۲ میلیون تن فراتر نمی رفت اما این رقم در دولت سیزدهم به ۳.۲ میلیون تن افزایش یافته و در سال آینده توزیع چهار میلیون تنی را هدف گذاری کرده ایم.

در پایان این جلسه اسناد کشاورزی روستاهای محمدآباد گرگر و مشک آباد از توابع شهرستان بویین زهرا به کشاورزان این منطقه ارائه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول