اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عناصر اغتشاشات اخیر در قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان خبر داد.

صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عناصر اغتشاشات اخیر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی با اعلام خبر صدور احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر در استان قزوین، اظهار کرد: با آغاز اغتشاشات در قزوین و دستگیری عوامل و عناصر آن؛ در روند رسیدگی به پرونده قضایی متهمان موصوف در مراجع مختلف قضایی بخصوص دادسراها تسریع و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه‌های انقلاب و کیفری ۲ ارسال شد.

وی افزود: پرونده‌های ارسالی متهمان در دادگاه‌های انقلاب اسلامی و کیفری ۲ نیز به دقت مورد رسیدگی قرار گرفت، تا حقوق متهمان تضییع نشود و در خصوص برخی از آنها احکام بدوی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: عناوین اتهامی این افراد «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی و خارجی، تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی، تجمع غیر قانونی، اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، نشر اکاذیب رایانه‌ای، اخلال در نظم و آسایش عمومی و…» است.

شعبانی همچنین اعلام کرد: احکام بدوی ۹۳ نفر از عوامل و عناصر اغتشاشات اخیر صادر شد اما این احکام قطعی نبوده و قابل تجدیدنظر خواهی توسط متهمان در دادگاه‌های تجدیدنظر استان قزوین جهت صدور احکام قطعی و لازم الاجرا است.

وی همچنین تاکید کرد: تاکنون کیفرخواست ۲۳۷ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر صادر و پرونده آنها جهت ادامه روند رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول