اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباید بر زمین بماند

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: نباید اجرای مصوبات بر زمین بماند.

مصوبات شورای فرهنگ عمومی نباید بر زمین بماند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام علی رمضانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبیک که ظهر امروز در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز با جنگ تمام عیار دشمنان و همه هجمه‌ها علیه نظام مواجه هستیم.

وی شورای فرهنگ عمومی را نقطه تفاهمی و تعاملی و تلاش برای فعالیت دراین شورا با این رویکرد لازم دانست و افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید منظم، با برنامه‌‍ریزی و منسجم برگزار و تصمیم‌ساز و قابل اجرا باشد تا بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بر پیگیری مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکید و ادامه داد: اجرای مصوبات این شورا نباید بر زمین بماند و لازم است اجرایی شود.

رمضانی پرچالشترین دوره عمر انسان را نوجوانی و بین 12 تا 18 سال ذکر و اضافه کرد: استقلال‌خواهی، خودمحوری، هویت‌جویی و تردید از ویژگی‌های دوران نوجوانی است و خانواده‌ها را باید در زمینه تربیت فرزندانشان دخیل کرد تا دچار بحران هویت نشوند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و معلمان را باید در همدلی و هویت‌یابی نوجوانان درگیر کرد این در حالی است که فضایی را باید برای تخلیه هیجانات جوانان فراهم کرد و در مدارس و سالن‌های ورزشی با نوجوانان و جوانان ارتباط برقرار کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری کرسی آزاداندیشی اصحاب رسانه و شنیدن نظرات موافق و مخالف مردم اذعان کرد: کرسی‌های آزاداندیشی لازم است در مساجد در قالب تریبون آزاد برگزار شود و روانشناسان بالینی، سیاسی، اجتماعی هم حضور یابند و پاسخگوی مردم است.

این مقام مسئول فضای گفت و گوی منطق محور را بهترین راه هویت دهی به نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: لازم است شورای مشورتی تصمیم‌سازی در مساجد شکل بگیرد و دوره‌های مختلف  آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها برگزار تا کانون گرم خانواده‌ها از نظر علمی تقویت شود.

رمضانی ادامه داد: طی 6 ماه اخیر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از نخبگان و افراد فرهیخته دعوت شده تا نسبت به شناسایی مسائل فرهنگی اولویت‌دار استان اقدام کنند و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

انتخاب ۱٠ مدرسه جهت فعالیت در زمینه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی

عبدالله ملک‌پور مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه این جلسه با اشاره به دوری 26 ماهه دانش‌آموزان از مدارس به دلیل ویروس کرونا گفت: خیلی از واکنش‌هایی که از سوی نوجوانان رخ می‌دهد واکنش‌های پس از موضوع کرونا محسوب می‌شود.

وی افزود: یک هفته‌ای است که تمام انرژی آموزش و پرورش شهرستان آبیک برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بکارگرفته شده که در هفته‌های آتی صدور احکام انجام می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در زمینه آموزش سواد رسانه و فضای مجازی 10 مدرسه را انتخاب کرده‌ایم و انجمن اولیا و مربیان مدارس را درگیر این موضوع کرده‌ایم که می‌طلبد از ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و امکانات دیگر شهرستان برای ارتقای سطح فرهنگی دانش‌آموزان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول