اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عرضه چانه های فریز شده صنعتی در قزوین با هدف ارتقاء کیفیت نان

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: بناست زیرساخت استانداردسازی چانه‌های نان فراهم و از طریق این طرح کیفیت، وزن و استاندارد چانه‌های خمیر رعایت شود.

عرضه چانه های فریز شده صنعتی در قزوین با هدف ارتقاء کیفیت نان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، میثم پیله‌فروش ظهر امروز پس از برگزاری ستاد تنظیم بازار استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه طبق درخواست اتحادیه مرغداران مقرر شد قیمت در نظر گرفته شده برای مرغ متناسب با قیمت سایر استان‌ها باشد و بر این اساس مدیریت آن به جهاد کشاورزی سپرده شد.

وی افزود: برای خرید گوشت مرغ گرم قیمت متناسب با قیمت استان‌های همجوار تعیین می شود لذا قیمت استان‌های همجوار توسط جهاد کشاورزی رصد خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: نمی‌توان قزوین را جدا از کرج و تهران اداره کرد و این تصمیم به منظور آن گرفته شد تا مردم، مرغداران و کشتارگاه‌های مرغ استان متضرر نشوند.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین ادامه داد: اگر قیمت مرغ از قیمت‌های منصفانه فاصله بگیرد ذخایر پشتیبانی امور دام در بازار عرضه می شود و اجازه شکل گیری فاصله قیمت را نخواهیم داد.

پیله فروش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نانوایی‌ها موظف هستند تابلوی اطلاعاتی خود را خارج از واحد صنفی درج کنند تا در زمان تعطیلی واحد توسط مردم قابل‌رؤیت باشد.

وی یاد آور شد: نصب تابلو بر سردر نانوایی ها از چند ماه قبل مصوب شده بود که البته چندین بار تمدید شد و از این رو بناست تا هر نانوایی که این کار را انجام نداده توسط فرمانداری قزوین جریمه شود.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین تصریح کرد: جرائم  نانوایانی که اقدام به نصب تابلو نکرده اند به صورت قطع سهمیه آرد خواهد بود و در این راستا ۱۰ واحد نانوایی قزوین نیز جریمه شده اند.

پیله فروش اعلام کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته بنا داریم طرحی را در قزوین اجرایی کنیم که به موجب آن، کیفیت، وزن و استاندارد چانه‌های نان به شکل دقیق تری رعایت شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح واحد صنعتی چانه آماده را به‌صورت فریز شده در اختیار نانوایی‌ها قرار خواهد داد و نانوایی‌ها بدون فرآیند چانه‌گیری، چانه را از حالت منجمد خارج کرده و در تنور قرار خواهند داد که البته این چانه ها سالم بوده و هیچ گونه مواد افزودنی ندارند.

وی تاکید کرد: اجرای طرح چانه های فریز شده از واحدهای تولید نان بربری آغاز و سپس در سایر نانوایی‌ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مقرر شده تا زیرساخت اجرای طرح استاندارد سازی چانه‌های نان فراهم شود، گفت: مذاکراتی با تهران صورت گرفته و رئیس پروژه از قزوین بازدید داشته و زیرساخت‌ نانوایی‌های صنعتی و سنتی را مشاهده کرده است و بنا شده تا این طرح در قزوین به‌صورت آزمایشی اجرایی شود اما زمان دقیق اجرای آن مشخص نیست.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مهم‌ترین مشکل مردم‌ کیفیت نان است و این مقوله به فرآیند تهیه خمیر وابسته است و اگر چانه به‌صورت صنعتی آماده شود نان با کیفیت، استاندارد، سالم و با چانه استاندارد تحویل مردم داده خواهد شد.

پیله فروش در پایان با اشاره به اینکه لوازم تحریر دولتی وجود ندارد، گفت: امیدوارم با وعده‌های سازمان صمت بتوانیم بازار لوازم‌التحریر را به‌خوبی مدیریت و نظارت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول