اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نماینده مجلس: رفتار غیرقابل پیش‌بینی آمریکا روند مذاکرات را کند کرد/ نیاز مبرم کشورهای اروپایی به نفت و گاز ایران

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت بایدن با نزدیک‌ شدن به انتخابات کنگره آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل جنگ اوکراین و روسیه، به نفت و گاز ایران نیاز مبرم دارند و بر این اساس مایل به ادامه مذاکرات هستند.

نماینده مجلس: رفتار غیرقابل پیش‌بینی آمریکا روند مذاکرات را کند کرد/ نیاز مبرم کشورهای اروپایی به نفت و گاز ایران

روح اله عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به روند مذاکرات کشورمان در خصوص رفع تحریم ها با کشور های اروپایی و امریکا گفت: مجموعه نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی در کنار تلاش‌هایی که برای بی اثر کردن تحریم ها دارند با توجه به رویکرد منطقی خود مایل به مذاکره هستند و هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرده و نمی‌کنند.

وی افزود: سیاست و رویکرد ایران در مذاکرات کاملا شفاف و منطقی بیان می شود اما آن چیزی که مذاکرات را به نتیجه نهایی می رساند نوع رفتار طرف های مذاکره کننده است چرا که رفتار دشمن در این عرصه قابل پیش بینی نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی و دولت جو بایدن به دلیل نزدیک شدن به انتخابات کنگره امریکا و همچنین جنگ اوکراین و روسیه که چالش های اساسی را در حوزه انرژی به ویژه گاز پیش روی غرب قرار داده، به نفت و گاز ایران نیاز مبرم دارند و بر این اساس مایل به ادامه مذاکرات هستند.

عباسپور تصریح کرد: در آمریکا همواره دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی از اهمیت و تاثیر گذاری بالایی در انتخاب برخوردار می باشد و یکی از مهمترین دستاوردها، بحث مذاکرات با ایران است لذا رییس جمهور آمریکا نیاز بیشتری به موفقیت در مذاکرات دارد.

نماینده مردم شهرستان های بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت آمریکا در مسیر مذاکرات با کنگره هماهنگ است اما مجلس سنا که اکثریت آن با جمهوری خواهان هستند مایل به موفقیت دولت دموکرات ها در مذاکرات نیستند.

وی ادامه داد: هفتاد گروه فشار و لابی صهیونیسم در آمریکا  فعال هستند که بر سیاست خارجی امریکا تاثیر دارند و مخالف به ثمر نشستن مذاکرات هستند به همین دلیل سیاست و رفتار آمریکا در مذاکرات پیش رو قابل پیش بینی نیست.

عباسپور یادآور شد: اخیرا مسئول اتحادیه اروپا مذاکرات را رو به پیشرفت ارزیابی کرده بود چرا که رویکرد و سیاست کشورمان مشخص و روشن است اما به دلیل آنکه سیاست آمریکا غیر قابل پیش بینی است فعلا مذاکرات به کندی به پیش می رود و نیاز است که دولت بایدن در خصوص به نتیجه رسیدن مذاکرات تصمیم عاقلانه ای را اتخاذ کند.

پایان پیام/ ت 26

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول