اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

نقش موثر گروه های جهادی قزوین در کاهش عقب افتادگی آموزشی محصلین در دوران کرونا

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: بسته شدن مدارس در دوران کرونا و نبود امکانات آموزشی در برخی مدارس موجب افت تحصیلی دانش آموزان شد که با نقش آفرینی گروه های جهادی اقدامات خوبی در جهت رفع آن صورت گرفت.

نقش موثر گروه های جهادی قزوین در کاهش عقب افتادگی آموزشی محصلین در دوران کرونا

سید یدالله حسینی در گفت و گو با خبرنگار فارس از قزوین به دلایل عقب افتادگی دانش آموزان از تحصیل در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا و بسته شدن مدارس، بخش زیادی از مناطق روستایی فاقد اینترنت بودند که با پیگیری های اداره کل آموزش و پرورش و همراهی مخابرات استان قزوین حدود ۲۰۰ روستا از خدمات اینترنت بهره مند شدند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹، حدود ۳۰۰ نفر از معلمان را برای ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی آموزش دادیم و تمام کتب دروس ابتدایی را به صورت محتوای آموزشی الکترونیکی در اختیار دانش آموزان قرار دادیم.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در برخی از مناطق فاقد امکانات سعی کردیم مدارس را بازگشایی کنیم اما با مخالفت ستاد ملی مبارزه با کرونا روبرو شدیم که با ورود مدیر کل آموزش و پرورش این مشکل حل شد با این حال در مناطق شهری با توجه به فقر مالی برخی دانش آموزان برای تهیه تبلت، با همکاری ارگان های مختلف و همچنین جمعی از معلمان حدود ۲۰۰۰ موبایل و تبلت تهیه شد که از این حیث استان قزوین در بین استان های برتر قرار گرفت.

این مقام مسئول اضافه کرد: باوجود این موارد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار دانش آموز ابتدایی در دروس فارسی، ریاضی و علوم مردود شدند که با همت ۱۱۰ نفر از معلمین و ۱۱۴ نفر از دانشجویان جهادی دانشگاه فرهنگیان به مدت یک ماه دوره های تدریس جهادی برای این دانش اموزان برگزار شد و حدود ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان به چرخه عادی آموزش باز گشتند و ۲۷۰۰ نفر نیز تکرار پایه شدند.

وی افزود: در تابستان ۱۴۰۱، ۳۱۵ پایگاه تدریس در سراسر استان که با حدود ۸۰۰ معلم و ۹۶ نفر از دانشجویان به صورت جهادی دایر شد، این پایگاه ها در ۸۰۰ کلاس درس و ۱۶ جلسه در دروس ریاضی، علوم و فارسی به جبران عقب افتادگی تحصیلی دانش آموزان پرداختند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش قزوین در پایان گفت: اداره کل آموزش پرورش استان در تلاش است برای سال تحصیلی پیش رو فعالیت پایگاه های تثبیت یادگیری را در مدارس ادامه دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول