به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، از شهر آبیک تا شهر خاکعلی شهرستان آبیک 6 پل روگذر راه آهن از سوی چندین شرکت در حال احداث است که برخی از این پلها در مراحل پایانی قرار دارند و برخی هم در حال اجرا هستند و به دلیل وجود مشکلاتی هنوز به مرحله تکمیل نرسیدهاند.
حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک به همراه جوادافشارفرد مدیر راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان آبیک، سیدمحسن موسویپور بخشدار بشاریات و شهرام اکبری شهردار خاکعلی از پروژه پل روگذر خاکعلی و شانه خاکی خاکعلی به سمت کارخانه قند یزبر بازدید و در جریان روند وضعیت این پروژهها قرار گرفت.
پس از حضور مسئولان در پل روگذر راهآهن خاکعلی، فرید معاونیان مجری پروژه به تشریح وضعیت پیشرفت فیزیکی پلهای در دست احداث پرداخت و با اشاره به آغاز پروژه پل روگذر راهآهن مگسال به سمت خاکعلی از سال 99 و وجود پل قدیمی در این تقاطع اظهار کرد: با هماهنگی مسئولان راهآهن کشور تیرهای پل کاملا بُرش داده شد و دهنه پل به اندازه 26 متر باز شد و هفت تیر پیش ساخته به طول 26 متر روی دهنه قرار دادیم و روی تیرها دال اجرا شد.
وی افزود: هم اکنون بر روی پل روگذر مسیر شرکت مگسال به خاکعلی، دو لایه آسفالت در حال اجراست و خط کشی، نصب گاردیل بالای روگذر و نصب تابلوها و علائم باقی مانده که تا آخر مرداد اجرا و به اتمام می رسد.
این پیمانکار ادامه داد: این پل هشت شمع و ستون دارد و تیر پیش ساخته روی دال قرار گرفته و سازه تمام شده و در حال هماهنگی برای تایید با مسئولان اداره برق و راهور هستیم.
معاونیان تقاطع کیلومتر 120 راه آهن را تقاطع هزارجلفا ذکر و اضافه کرد: این تقاطع نیاز به پل دارد و لازم است زمینهای کشاورزی توسط مسئولان راه آهن خریداری شود که در حال رایزنی با مالکین هستیم.
3 ستون پل روگذر راه آهن زاغه نصب می شود
به گزارش فارس، در خصوص تقاطع روگذر راه آهن زاغه با اشاره به نصب شمع و ستون این پروژه پس از تعیین جاده انحرافی باید گفت که نسبت به احداث پل اقدام خواهد شد و برای خاکریز مستلزم استملاک اراضی کشاورزی از کشاورزان هستند. این پل 6 دارای ستون است که سه ستون نصب شده و سه ستون باقی مانده که نسبت به نصب آنها اقدام میشود در حال حاضر مشغول قیرپاشی هستند و آسفالت آن جند روز آینده انجام میشود. البته بعد از مسدود کردن جاده اصلی و تعیین جاده انحرافی عملیات ساخت پل اجرایی می شود.
این مجری پروژه ها خاطر نشان کرد: در کیلومتر 106 تقاطع حلال آباد جاده انحرافی ایجاد و حدود دو سال است آسفالت اجرا و سازه اصلی پل ساخته و به اتمام رسیده و آماده خاکریزی است که زمینهای بالادست و پایین دست باید خریداری و تملک شود تا دال اصلی زده شود. به دلیل اینکه برق 20 کیلومتر از این تقاطع عبور می کند از سوی شرکت برق نامه تعطیلی ارسال و اعلام شد که برق القایی بوده و احتمال برق گرفتگی وجود دارد.
افتتاح پل روگذر راه آهن خاکعلی در هفته دولت
حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در حاشیه این بازدید به خبرنگار فارس در این شهرستان میگوید: پروژه پل خاکعلی رو به اتمام بوده و در هفته دولت به بهرهبرداری میرسد.
وی میافزاید: بررسیها برای اجرای پل روگذر راهآهن آبیک-قشلاق-کمالآباد از سال 89 آغاز شده و در سال 93 قرارداد لازم با حدود 129 میلیارد تومان منعقد شده بود و مقرر شده بود سال 96 به اتمام و به بهرهبرداری برسد که این مهم تاکنون تحقق نیافت.
این مسئول ادامه میدهد: بعد از حضور در شهرستان آبیک برای خدمت به مردم شریف این شهرستان در بهمن ماه سال 1400، در اولین جلسه برای پیگیری پل روگذر راهآهن آبیک-قشلاق-کمالآباد برگزار شد و اعلام شد دارای معارض بوده و پروژه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد پس از بازدید میدانی و بررسی مشخص شد این پروژه 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مشکل معارضین با برگزاری چندین جلسه حل شد و جا به جایی تیربرقها هم با پیگیریهای لازم اجرایی شد.
فرماندار شهرستان آبیک ابراز امیدواری کرد: حداکثر در اوایل مهر ماه امسال پروژه راه آهن آبیک- قشلاق-کمال آباد به بهره برداری برسد که در حال حاضر حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فتوحی با اشاره به برگزاری جلسهای با حضور مدیر کل راهآهن شمال 2 کشور و پیمانکاران چهار پل روگذر راه آهن در هفته آینده بیان میکند: تمام مشکلات 4 پل روگذر راه آهن نیمه کاره زرگر، حلالآباد، زاغه و هزارجلفا در این جلسه مورد برسی و احصا شده و طبق برنامه زمان بندی مشخص، نسبت به رفع مشکلات و تکمیل آنها در اسرع وقت تدابیر لازم اندیشیده میشود.
مسئولان سپس از پروژه احداث شانه خاکی مسیر خاکعلی به کارخانه قند یزبر بازدید کردند.
احداث 6 کیلومتر از شانه خاکی مسیر کارخانه قند تا اوایل شهریور
جواد افشارفرد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک در حاشیه این بازدید به فارس اذعان میکند: مسیر خاکعلی تا کارخانه قند یزبر فاقد شانه خاکی است و سالها بود برای این مهم اقدام نشده بود که به طول 10 کیلومتر است. در حال حاضر چهار کیلومتر شانه خاکی این مسیر احداث شده و 6 کیلومتر باقی مانده تا اوایل شهریور ماه امسال انجام می شود.
وی می افزاید: احداث شانه خاکی در مسیر خاکعلی تا کارخانه قند که محل تردد بسیار بالای خوردورهای سبک و سنگین به ویژه کامیون ها است در کاهش انحرافات، جلوگیری از تصادفاتو ایجاد نقص فنی در خودروها تاثیرگذار خواهد بود.
گزارش از هاجر عبدالهی
انتهای پیام/