اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

کیفیت «آب آبیک» تا یک ماه آینده به تعادل و ثبات لازم می رسد

مدیر آبفای شهرستان آبیک گفت: با توجه به تدریجی بودن فرایند ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی و مرحله به مرحله شدن یکنواختی آب در شهر آبیک، تا یک ماه آینده وضعیت کیفیت آب شرب به وضعیت عادی، تعادل و ثبات خواهد رسید.

کیفیت «آب آبیک» تا یک ماه آینده به تعادل و ثبات لازم می رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هفت روزی است که آب سد طالقان وارد شبکه آبرسانی شهر آبیک شده و مردم پس از حدود ۱۶ سال از این آب این سد بهره مند شده اند. 

پس از این اتفاق مبارک و شیرین شدن کام مردم آبیک با آب سد طالقان، شهروندان سوالاتی مبنی بر دلیل ایجاد شکستگی ها و زمان ثبات  کیفیت آب سد طالقان به خبرنگار فارس مطرح کرده اند که پیگیری لازم صورت گرفت.

اسماعیل رحیمی مدیر آبفای شهرستان آبیک در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به سوالات مطروحه از سوی شهروندان  اظهار کرد: با توجه به اینکه جریان شبکه آبرسانی شهر آبیک به دلیل ورود آب سد طالقان تغییر یافته، در کیفیت آب تعادل وجود ندارد و فرایند ورود آب به شهر آبیک تدریجی و مرحله به مرحله است و یکنواختی آن مورد آزمایش و بررسی قرار می گیرد. 

وی افزود: روزانه توسط تیم های شبکه بهداشت و درمان و مرکز پایش و نظارت بر آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان آبیک، آب ورودی از سد طالقان به شبکه آبرسانی مورد آزمایش، برای تعادل بخشی کیفیت آب در شبکه بررسی و نمونه برداری قرار می گیرد. 

مدیر آبفای شهرستان آبیک بیان کرد: پیش بینی می شود تا یک ماه آینده یکنواختی و وضعیت کیفیت آب در نقاط مختلف شبکه آبرسانی به وضعیت تعادل و پایدار برسد. 

رحیمی ادامه داد: با توجه به فرایند ورود آب سد طالقان به شبکه آبرسانی شهر آبیک،  شکستگی هایی در این شبکه ایجاد شده که تیم ها و اکیپها در محل حوادث شکستگی ها اعزام می شوند و نسبت به رفع آنها اقدام می کنند.

مدیر آبفای شهرستان آبیک اذعان کرد: علاوه بر رفع شکستگی ها و حوادث ناشی از آن،  راهکارهایی برای کاهش شکستگی ها اندیشیده  شده است گرچه با تنظیم فشارشکن های نصب شده هم کنترل و مدیریت صورت می گیرد و هم در کاهش شکستگی ها موثر خواهد بود که تا یک ماه آینده این وضعیت هم به تعادل می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول