اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۴ هزار مگاواتی در استان قزوین

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی های تجدید‌پذیر و بهره‌وری برق ایران(ساتبا) از احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۴ هزارمگاواتی در استان قزوین و آماده شدن اسناد مناقصه قرارداد این نیروگاه‌ها خبر داد.

احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۴ هزار مگاواتی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدعلی رمضانی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان قزوین که پیش از ظهر امروز در شهرک صنعتی کاسپین برگزار شد، با اشاره به آماده شدن اسناد مناقصه نیروگاه‌های خورشیدی ۴ هزار مگاواتی در استان با ساختگاه های ۱۰ مگاوات و بالاتر با توجه به ارزیابی قبل سرمایه‌گذاران توسط ساتبا و ارائه پیشنهادها از سوی آنان در بازه زمانی مشخص اظهار کرد: در ۶ سال نخست احداث نیروگاه‌های خورشیدی، خرید برق صورت می‌گیرد که ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده و در چهار سال اول پرداخت می‌شود که جذابیت سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

وی از انجام مناقصه دیگر برای ساختگاه‌های نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاوات و پایین تر در دو ماه آینده خبر داد و افزود: ساختگاههای این نیروگاه‌های خورشیدی  شناسایی، غربالگری و در فهرست مناقصه قرار می‌گیرند. 

معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی های تجدید‌پذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) با اشاره به ایجاد بازار برای صنعتگران و فعالین حوزه تجهیزات برق ناشی از احداث نیروگاه‌های خورشیدی ادامه داد: در مناقصه‌ای که برای نیروگاه‌های خورشیدی برگزار می‌شود دو جدول تعیین شده که شامل جدول تجهیزات امکان ساخت داخل تست که قطعا وجود دارد و الزام استفاده از آن برای سرمایه‌گذاران وجود دارد؛ جدول شماره ۲ معطوف به تعدادی از تجهیزات است که در ظرفیت‌های مورد نیاز کشور وجود ندارد و سرمایه‌گذاران نسبت به تهیه تجهیزات ملاحظاتی دارند که ساز و کارهای تشویقی طراحی شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰۰ مگاوات  را به صورت تجمیعی در شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

رمضانی اضافه کرد: صنایعی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند ساز و کاری تعریف شده که با احداث نیروگاه‌ خورشیدی می‌توان خودتامین شده تا صنعتگران در زمان پیک متضرر نشوند.همچنین برای خانواده های کم برخوردار و تحت پوشش نهادهای حمایتی استفاده از پنل‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۰ مگاوات فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر اخذ مصوبه از شورای اقتصادی برای احداث نیروگاه‌های بادی با حدود ۳ هزار مگاوات هستیم که استان قزوین در این زمینه پتانسیل خیلی خوبی دارد و از ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بادی، ۱۶۳ مگاوات مربوط به استان است که ساختگاههای نیروگاههای خورشیدی و بادی در فهرست وجود دارد و پس از اخذ زمین و انعقاد قرارداد نهایی و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول