اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

احداث جاده سلامت و پارک مسافر در شهر خاکعلی/ حمام تاریخی قابلیت بازسازی دارد

شهردار خاکعلی از احداث جاده سلامت و پارک مسافر در این شهر و آغاز عملیات اجرایی آن در چند روز آینده خبر داد.

احداث جاده سلامت و پارک مسافر در شهر خاکعلی/ حمام تاریخی قابلیت بازسازی دارد

شهرام اکبری در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به صورتجلسه مدیریت شهری وقت خاکعلی با مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای سابق استانداری قزوین در حدود ۶ ساله گذشته مبنی بر تبدیل تپه باستانی به پارک، اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، اجازه برداشت بیش از ۲۰ سانتی‌متر در این تپه برای احداث پارک داده نشده در حالی که به برداشت بیشتری از این تپه برای احداث پارک و همسطح کردن آن و پله‌ای کردن آن نیاز داریم.

 وی افزود: با توجه به بازدیدی که فرماندار شهرستان آبیک به همراه بخشدار بشاریات و دیگر مسئولان از تپه باستانی صورت گرفته، مقرر شده از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین دعوت به عمل آمده تا در خصوص تبدیل تپه باستانی به پارک به مساحت ۵۶۰۰ متر مربع رایزنی و بررسی لازم صورت گیرد.

شهردار خاکعلی با بیان اینکه این شهر یک متر مربع فضای سبز ندارد و سرانه آن صفر است، توضیح داد: در انتهای بلوار اصلی شهر خاکعلی مقرر شده جاده سلامت و پارک مسافر در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع احداث شود که پیمانکار آن مشخص شده و عملیات اجرایی آن در چند روز آینده آغاز می‌شود.

اکبری از چهار بانده کردن جاده مگسال حد فاصل محدوده شهر خاکعلی که بلوار اصلی در آن قرار دارد خبر داد و گفت: این مسیر که حدود یک کیلومتر و  عرض ۸ متر است چهار بانده می‌شود که در کاهش تصادفات و بهبود عبور و مرور و تردد خودروهای سنگین موثر خواهد بود.

 وی با اشاره به وجود حمام تاریخی در شهر خاکعلی تصریح کرد: این تپه قابلیت بازسازی دارد و نیازمند توجه مسئولان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان قزوین است و با مرمت و بهسازی آن می‌تواند به مکان مهمی تبدیل شده و مورد توجه گردشگران و مردم شهر خاکعلی و روستاهای بخش بشاریات قرار گیرد.

این مسئول به اوقافی بودن اراضی خاکعلی اشاره کرد و افزود: خاکعلی، اولین شهری است که کارشناسان برای تبدیل به احسن کردن اراضی آن کار می‌کنند و شهروندان با پرداخت سهم خود به اوقاف می توانند سند ۶ دانگ دریافت کنند.

شهردار خاکعلی در پایان گفت:۸۰ درصد از روند احداث المان جدید در میدان اصلی شهر خاکعلی اجرایی شده و در نیمه نخست امسال، نصب آن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول