اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ضرورت رعایت اصول اخلاقی در عرصه مطالبه گری/ مسئولان رسانه‌ را فرصت بدانند

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک گفت: در عرصه تببین مسائل و مشکلات و مطالبه‌گری‌ها، اخلاق باید رعایت شود چرا که در جهاد تبیین، اصل کار با رسانه‌ها است.

ضرورت رعایت اصول اخلاقی در عرصه مطالبه گری/ مسئولان رسانه‌ را فرصت بدانند

سرهنگ مهدی صادق‌پور در حاشیه جلسه هم‌اندیشی هیات اندیشه‌ورز بسیج رسانه شهرستان آبیک، در گفت‌ و گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در این هیأت، مباحث تخصصی در حوزه رسانه و ارائه راهکارهای لازم بحث و بررسی شد که از جمله مباحث مطروحه می‌توان به مطالبه‌گری و امیدآفرینی در موضوعات مختلف شهرستان آبیک اشاره کرد.

وی افزود: بیشتر برنامه‌های امسال باید در راستای فرمایشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری باشد که بسیج رسانه می‌تواند در قالب هیات اندیشه‌ورز، با صنعتگران نخبه ارتباط برقرار کند تا ظرفیت آنها برای مردم بازگو شود و اگر مشکلی درحوزه فعالیت و تولید دارند اعم از بیمه، مالیات و تامین اجتماعی به رسانه‌ها انعکاس دهند و مسئولان مربوطه نسبت به پیگیری و رفع این مشکلات اقدام کنند.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق(ع) شهرستان آبیک، قرارگاه جهاد تببین را لازمه کار همه مسئولان و رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: در خصوص یک موضوع مسئولان باید در یک جهت عمل و اقدام کنند و جزیره‌ای اقدام نکنند از سویی، مطالبه‌گری‌های خبرنگاران و رسانه‌ها هم نباید انتقام‌گیری از مسئولان باشد بلکه در فضای آرام هم می‌توان مطالبه‌ها را بیان کرد چرا که با مطالبه‌گری نا به حق و غبارآلود کردن فضای شهرستان، جو برای تصمیم‌گیری مسئولان ناآرام می‌شود.

خبرنگاران در محل پروژه‌ها حضور یابند

صادق‌پور افزود: با ایجاد امیدآفرینی به حق در بین مردم توسط رسانه‌ها و فعالان مجازی، هم اقدامات انجام شده و در حال اقدام مسئولان منعکس می‌شود و هم مردم به درستی در جریان اقدامات مسئولان قرار می‌گیرند و متوجه می‌شوند که مسئولان در رفع مشکلات و مسائل و دغدغه‌های آنان گام برمی‌دارند؛ مسئولان هم باید با برگزاری نشست‌های خبری و قرار دادن خبرنگاران در جریان پروژه‌های مختلف، آنان را در جریان عملکرد و فعالیت‌های خود قرار دهند تا به مردم منعکس کنند؛ در واقع مسئولان باید رسانه‌ را فرصت و دست راست خود بدانند و از ظرفیت آنها برای بازگویی اقدامات خود بهره بگیرند تا اطلاع‌رسانی که وظیفه اصحاب رسانه است، به نحو احسن صورت گیرد.

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است که به مردم ایران ضربه بزند که می‌طلبد واقعیت‌ها، روایت‌ها و تاریخ و دستاوردهای انقلاب برای مردم به درستی تببین شود چرا که اگر تبیین نشود قطعا تحریف جایگزین آن می‌شود؛ اینکه مقام معظم رهبری به بحث دانش‌بنیان، تبیین دستاوردهای 40 ساله، لزوم انجام اقدامات لازم برای گام دوم انقلاب، افزایش مشارکت مردم، انجام کارهای جهادی و توجه به مسائل محیط زیست و آب و ... می‌پردازند به این دلیل است که تاریخ و گذشته را فراموش نکنیم و برای نسل نوجوان و جوان این مسائل بازگو شود تا در جریان حقایق قرار گیرند.

این مسئول نظامی تصریح کرد: به عنوان نمونه اصلاحات ارضی از جمله خیانت‌های دوران پهلوی منحوس بود که موجب شد اراضی قطعه قطعه شود و در حال حاضر روستاها به مکان تفریحی و ویلا سازی تبدیل شده و روستائیان نان خود را از شهرها تهیه می‌کنند که تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی هم بر این امر دامن زده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام صادق علیه‌السلام شهرستان آبیک انقلاب اسلامی را انقلابی دین‌محور و اخلاق‌محور ذکر و خاطرنشان کرد: در عرصه تببین مسائل و مشکلات و مطالبه‌گری‌ها، اخلاق باید رعایت شود چرا که در جهاد تبیین، اصل کار با رسانه‌ها است که باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول