اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اقدام شهرداری قزوین برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین از اقدام شهرداری برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده در این شهر خبر داد.

اقدام شهرداری قزوین برای رفع نقاط حادثه‌خیز شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شیما زرآبادی‌پور سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در نشست دادگستری کل استان که با دستور کار پیشگیری از تصادفات برگزار شد، اظهار کرد: سال 99 تعداد 15 نقطه حادثه‌خیز در سطح شهر شناسایی شد که هر سال نسبت به رفع تعدادی از نقاط، برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

زرآبادی پور افزود: تاکنون نسبت به رفع برخی از این نقاط حادثه‌خیز اقدام به عمل آمده است و رفع مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: از جمله این نقاط می‌توان به بلوارهای آیت‌اله ابوترابی، امام علی(ع)، شهدای مدافع حرم(جاده سلامت) و شهید چگینی اشاره کرد که برای رفع حادثه‌خیزی آنها اقدامات مربوط به شهرداری همچون تهیه طرح‌های ترافیکی، تهیه و نصب تجهیزات مانند دوربین کنترل سرعت و تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و همچنین مذاکره با دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گرفته و تکمیل فرآیند رفع حادثه‌خیزی آنها منوط به همراهی شهروندان و اقدام نهادهای ذی‌ربط است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به ایمن‌سازی برخی نقاط شهر از جمله میدان مادر، تقاطع معلم-چگینی، بلوار حکیم، تقاطع قائم_پیروزی، تقاطع ایران-پیروزی، تقاطع مطهری-سلیمانی و... از پیگیری برای رفع پنج نقطه حادثه‌خیز دیگر در سطح شهر قزوین خبر داد.

زرآبادی پور گفت: این نقاط شامل تقاطع میرزاکوچک خان-نسیم شمال، تقاطع اقبالیه-نسیم شمال، تقاطع صداوسیما، میدان شهید حسن‌پور و تقاطع ولیعصر(عج) می‌شود که رفع آنها با مشکلاتی همراه است و همکاری تمام نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد.

وی همچنین به برخی چالش‌های عمده در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک در سطح شهر اشاره و بیان کرد: سرقت متعدد تابلوهای ترافیکی، نرده‌های مسیر دوچرخه، گاردریل‌ها، پل‌های عابر و... و نبود علائم راهنمایی در شب برای هدایت رانندگان از جمله این چالش‌ها به شمار می‌رود که منجر به یک میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت شده است.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به تردد غیر مجاز کامیون‌ها در سطح شهر و بروز تصادفات جرحی و فوتی به عنوان چالش دیگر این بخش تصریح کرد: توقف دستفروش‌ها در حاشیه معابر اصلی و بروز تصادفات به دلیل حواسپرتی رانندگان و توقف ناگهانی تعدادی از رانندگان نیز از جمله این مسائل است.

زرآبادی پور در ادامه خواستار تخصیص مبالغ جرایم رانندگی ماده 23 راهنمایی و رانندگی به شهرداری به منظور خرید تجهیزات ترافیکی و تخصیص اعتبارات استانی برای رفع نقاط حادثه خیز شد.

وی همچنین تسریع در تخصیص کد سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت با هدف برخط شدن تخلفات رانندگی و همکاری نهادهای مرتبط و رسانه‌ها در بخش فرهنگسازی و آموزش را از دیگر خواسته‌های حوزه متبوع خود در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری عنوان کرد.

در این نشست شعبانی رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس جلسه، قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، پیرمرادی مدیرکل دفتر فنی استانداری و نمایندگانی از نیروی انتظامی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌های استان و سایر نهادهای مربوطه حضور داشتند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول