اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

معاون استاندار: مشکلات قزوین بدون پول حل می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: بسیاری از مشکلات ما در استان نیازمند پول نیست بلکه با هزینه کم و خلاقیت قابل‌ حل است.

معاون استاندار: مشکلات قزوین بدون پول حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در نشست هم‌اندیشی شهرداران قزوین که امروز ۲۶ دی‌ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مسائل کشور در هر بخشی نیازمند رویکرد خلاقانه هستیم، مدیریت روزمرگی مشکل ما را حل نمی‌کند، باید جسور باشیم و با رویکرد خلاقانه برای حل مشکلات قدم برداریم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات ما در استان نیازمند پول نیست بلکه با هزینه کم و خلاقیت قابل‌ حل است؛ در حوزه استحفاظی خلاق باشید، آموزش ببینید، مطالعه کنید و حل مسائل خلاق را یاد بگیرید، یکی از راه‌های رویکرد خلاق این است که ورودی‌ها هدفمند داشته باشیم و راه را برای استفاده از تجربیات مدیریتی باز کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: می‌توان از تجارب شهرهای مختلف کشور و سایر کشورها استفاده کرد و آن تجارب را متناسب با نیازهای محل تحت مدیریت به کار گرفت، تجربه داخلی و خارجی بدون هزینه در دسترس است و می‌توان مطابق با آن‌ها نمونه ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منابع پایدار درآمد همواره مطرح‌شده و چالش ماندگار شهرداران در کشور است که می‌توان با رویکرد خلاقانه این مشکل را حل کرد، شهرداران می‌توانند از مشاوران خبره در سطح ملی برای روش‌های تأمین مالی استفاده کرده و روش‌های جدید برای تأمین مالی را به کار بگیرند.

رجحانی بیان کرد: از بازارهای سرمایه جدید باید استفاده کرد چراکه با روش‌های سنتی نمی‌توان به توسعه رسید؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی، روش‌های BOT ازجمله ظرفیت‌های جدیدی هستند که می‌توان برای تأمین مالی به کار گرفت؛ می‌توان با استفاده از بضاعت استانی بضاعت ملی را به کار گرفت.

وی با اشاره به وجود فساد در شهرداری‌ها، تأکید کرد: برنامه‌ریزی برای مواجهه سیستماتیک با تخلفات درون‌سازمانی و شفافیت و شیشه‌ای کردن سازمان‌ها از موارد ضروری است که در کاهش فساد تأثیرگذار است، شهرداری‌ها نباید مسئله پنهانی داشته باشند، هوشمندسازی نیز از مواردی است که در مدیریت شهری دارای اهمیت است و باعث می‌شود عملکرد بهتر شود و زمینه‌های تبعیض و رانت از بین برود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: حادثه پنجشنبه پتروشیمی بوئین‌زهرا نشان داد که ما در حوزه مدیریت بحران بسیار ضعیف هستیم؛ البته ازنظر رویکرد فردی بسیاری از افراد تلاش و جانبازی کردند اما ازنظر رویکرد سیستمی ضعیف عمل کردیم، از شهرداران می‌خواهیم که تمام‌قد در میدان حضور یابند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول