اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

افزایش 117 درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان/ کاهش 29 درصدی ورود به زندان

دادستان تاکستان از کاهش 117 درصدی سازش در پرونده‌های قضایی این شهرستان در نتیجۀ اجرای طرح اصلاح ذات البین خبر داد.

افزایش 117 درصدی سازش در پرونده‌های قضایی تاکستان/ کاهش 29 درصدی ورود به زندان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه اجرای طرح اصلاح ذات البین با دو هدف کاهش جمعیت کیفری زندان وکاهش محکومیت کیفری شهروندان صورت گرفته است گفت: جهت دستیابی به اهداف این طرح کارگروه صلح و سازش در مراجع انتظامی تشکیل که منتهی به ایجاد صلح در 311 فقره پرونده و تشکیل کارگروه صلح وسازش در شعب دادسرا نیز منتهی به سازش در  163 فقره پرونده شده است.

رجبی عنوان کرد: با توجه به آمار فوق، مصالحه در پرونده‌های کیفری در 66 ماهه اول سال نسیت به مدت مشابه سال گذشته 117 درصد افزایش داشته است.

این مقام قضایی اظهارداشت: همچنین در مدت ذکر شده 1 هزار و 527 فقره پرونده کیفری نیز منتهی به سازش شده که به نسبت سال گذشته شاهد افزایش  28 درصدی رضایت بوده‌ایم.

دادستان تاکستان در خصوص پرونده‌های قتل هم گفت: با تشکیل کارگروه صلح و سازش ویژه قتل نیز از ابتدای سال تاکنون نیز اولیا دم 2 فقره پرونده اعلام رضایت نموده‌اند.

رجبی با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات کارگروه صلح و سازش در تاکستان بیان نمود: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش 29 درصدی ورودی زندان و 36 درصدی ارتکاب جرایم خشن در این شهرستان بوده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول