اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بنیاد شهید به یک نهاد پویا، انقلابی و جهادی تبدیل شود/ ایثارگران در پیگیری حقوق‌شان مشکلات فراوانی دارند

نمایندۀ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بروکراسی اداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران، خواستار ایجاد تحول اداری در این سازمان دولتی شد و گفت: بنیاد شهید باید از یک سازمان بزرگ اداری و خدمت‌رسان به یک نهاد پویا، انقلابی، جهادی و سرشار از روحیۀ خدمت تغییر پیدا کند.

بنیاد شهید به یک نهاد پویا، انقلابی و جهادی تبدیل شود/ ایثارگران در پیگیری حقوق‌شان مشکلات فراوانی دارند

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در آستانۀ هفتۀ دفاع مقدس، با تمام متولیان فرهنگی و اجتماعی جامعه برای گرامیداشت جایگاه والای شهدا و ایثارگران‌مان اقدامات ویژه و جدی انجام دهند.

وی با اشاره به استعفای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی از نمایندگی مجلس و انتصاب وی به‌عنوان رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امروز ما منتظر هستیم تا تحولات ساختاری و کارکردی جدی در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران عزیز اتفاق بیافتد.

محمدبیگی عنوان کرد: تأمین حقوق همه جانبه افراد از زن و مرد، یکی از حقوقی است که در قانون اساسی ما برای همه آحاد ملت تضمین شده است، من در مجلس نیز در این باره تذکر قانون اساسی داده و خواستار تحول در مسیر خدمت‌رسانی در این نهاد شدم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: ما امروز بعد از چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی و ترکیب بنیادها و نهادهای گوناگون، ساختار بزرگ و عریض و طویلی را ساخته‌ایم که از نظر بدنۀ اداری گسترده و دارای سیر بروکراسی رنج آوری برای خانواده محترم شهدا و ایثارگران عزیز شده است و گاه باید برای دریافت یک خدمت ساده، کمیسیون‌های مختلف را پشت سر بگذارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیگیری مسائل درمانی، معیشتی، اداری و غیره توسط خانواده شهدا و ایثارگران و پیگیری حقوق شان در این نهاد امروز سخت و مشکل شده است و امور این عزیزان به سهولت پیش نمی‌رود.

وی افزود: با وجود تصویب قوانین حمایتی همچنان بسیاری از این خانواده گرانقدر مشکلات جدی اشتغال دارند، فرزندان‌شان بیکار و رنجورند، خودشان مشکلات درمانی دارند، تهیه خودروی جانبازان با مانع مواجه شده، ما بعد از چهل سال نتوانستیم حقوق کسانی که از جان و مال و هستی شان برای بقای کشور مایه گذاشتند ادا کنیم و به جا بیاوریم.

نمایندۀ قزوین اظهار کرد: انتظار داریم در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده شهدای خدمت به ویژه شهدای مدافع سلامت، در مسیر خدمت به همسران جانبازان که پس از سال‌ها پرستاری از همسران‌شان خود نیز دچار بیماری‌های گوناگون شده و در واقع جانباز شده‌اند، در مسیر تحول اقدامات فرهنگی و تبیین جایگاه قهرمانان جان برکف این سرزمین اقدامات تحولگرایانه جدی رخ دهد.

محمدبیگی تصریح کرد: من توصیه می‌کنم، براساس قانون اساسی که میثاق ملی و اسلامی ما در جمهوری اسلامی ایران است، آقای قاضی زادۀ هاشمی به محض ورود به بنیاد شهید، ابتدا به تحول اداری و ساختاری این نهاد بپردازند، ساختار و روش کار را چابک سازی کرده و بجای یک ادارۀ عریض و طویل یک نهاد پویای انقلابی بنا کنند که تمام هم و غم آن احیای حقوق خانوادۀ بزرگ ایثارگران باشد.

وی با اشاره به سطح و نحوۀ خدمت‌رسانی به سربازان جانباخته در جنگ و یا مجروحان جنگی در دیگر کشورها، تأکید کرد: تمام کشورهای دنیا به احترام کهنه سربازان‌شان سطح بالا و عالی از خدمت را ارائه می‌دهند و در مسیر احترام مردم به این قهرمانان ملی نیز فرهنگ‌سازی شده است، لذا نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی هم باید بتواند در مسیر توسعۀ فرهنگی و معنوی و نیز خدمتگزاری به خانواده مقدس شهدا و ایثارگران سنگ تمام بگذارد تا وقتی ما با این بزرگواران مواجه می شویم اینقدر شرمنده روی آن‌ها نباشیم.

وی در پایان اظهار کرد: این یک درد است وقتی مشکلات اشتغال، درمان، مسکن و مسائل دیگر را از خانواده شهید یا ایثارگر می‌شنویم و بیشتر دردناک است زمانی که می‌بینم کارشان در اداره بنیاد شهید محل و شهر گره خورده، پیش نمی‌رود یا خدای ناکرده حتی با آن‌ها بد برخورد می شود.

محمدبیگی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با حضور آقای قاضی زاده، بنیاد شهید از یک سازمان بزرگ اداری و خدمت‌رسان به یک نهاد پویا، انقلابی، جهادی و سرشار از روحیۀ خدمت تغییر پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول