اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امروز 25 هزار دز سینوفارم وارد قزوین می‌شود/طرح شهید سلیمانی در کاهش بیماری مؤثر بوده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: خوش‌بختانه تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان قزوین شده است و ۲۵ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز امروز به استان خواهد رسید.

امروز 25 هزار دز سینوفارم وارد قزوین می‌شود/طرح شهید سلیمانی در کاهش بیماری مؤثر بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌های استان قزوین شاهد سیر کاهشی بیماری کرونا بوده‌ایم، اگر پروتکل‌های بهداشتی به، درستی رعایت شود، در هفته‌های آینده شاهد سیر نزولی کرونا در پیک پنجم خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از متوفیان کرونایی استان قزوین دارای بیماری زمینه‌ای بوده و میانگین سنی آنان نیز ۶۵ سال است.

این مسئول بیان کرد: مجموع فوتی‌های کرونایی استان قزوین تاکنون ۲ هزار و ۲۱۸ نفر بوده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷ بیمار کرونایی در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: دو شهرستان استان نیز از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده‌اند، اکنون شهرستان آوج در رنگ‌بندی زرد و شهرستان بوئین‌زهرا در وضعیت نارنجی قرار دارد و بقیه‌ شهرستان‌ها کماکان در وضعیت قرمز هستند.

نامدار عنوان کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۶۳۲ تست کرونا در استان قزوین گرفته شده است و بیشترین آمار تست مثبت نیز مربوط به شهرستان قزوین بوده است.

این مسؤول اظهار کرد: در شهرستان تاکستان میزان موارد فوتی و تست مثبت در حال افزایش است، در شهرستان بویین‌زهرا با کاهش روند ابتلا و افزایش فوتی مواجه‌ایم، در آبیک روند بیماری افزایشی بوده و در شهرستان آوج نیز شاهد کاهش روند بیماری هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: خوش‌بختانه تاکنون بالغ بر ۴۰۰ هزار دوز واکسن وارد استان قزوین شده است و ۲۵ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز امروز به استان خواهد رسید.

وی در پایان یادآور شد: طرح‌های درمان در منزل و شهید سلیمانی تأثیر به‌سزایی در کاهش بیماری داشته است و لازم است این طرح‌ها باید با جدیت هر چه تمام‌تر دنبال شوند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول