اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ناچار به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی هستیم

استاندار قزوین گفت: با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا در استان، علی‌رغم میل باطنی ناچار به اعمال محدودیت‌های جدیدی هستیم.

ناچار به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در جلسهٔ ستاد کرونا که عصر امروز در محل استانداری قزوین برگزار شد، گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مردم در سختی هستند و این سختی‌ها به‌دلیل این‌که هر روز شاهد شیوع نوع جدید و خطرناک‌تری از ویروس کرونا هستیم، ادامه‌دار است. 
وی افزود: خوش‌بختانه واکسیناسیون در کشور سرعت بیشتری گرفته و امیدواریم با آمدن واکسن داخلی تا مهر ماه بتوانیم بخش اعظمی از افراد در معرض خطر را واکسینه کنیم. 
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به آغاز پیک پنجم کرونا در استان، علی‌رغم میل باطنی ناچار به اعمال محدودیت‌های جدیدی هستیم. 
جمالی‌پور اظهار کرد: البته می‌دانیم که شرایط اقتصادی موجب شده تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در شرایط نامطلوبی باشند و اگر در این میان برای مشاغل محدودیت اعمال کنیم، وضعیت اقتصادی بدتر خواهد شد، اما اگر بخواهیم بین کسب و جان مردم یکی را انتخاب کنیم، ناچاریم جان مردم را در اولویت قرار دهیم. 
وی بیان کرد: لازم است مصوبات ستاد کرونا، اجرایی شوند و بر اجرای آن‌ها نظارت کافی صورت گیرد. 
جمالی‌پور عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم قرمز بودن استان‌های شمالی، سفر هم‌استانی‌های ما به شمال افزایش یافته و لازم است تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود. 
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها و مسؤولین نباید در اجرای مصوبات ستاد کرونا کـوتاهی کنند، زیرا این مسئله به هیچ عنوان قابل تـوجیه نیست و ما در مقابل حقوق مردم مسؤول هستیم. 
این مسؤول تصریح کرد: ما در چهارراه ترددی استان‌های آلوده قرار داریم و غفلت و کوتاهی ما می‌تواند موجب آسیب به جان مردم شود. 
وی یادآور شد: لازم است نیروی انتظامی ممنوعیت تردد در ساعت ۲۲ الی ۳ بامداد را با دقت بیشتری کنترل کند تا این مصوبه به‌نحو مطلوب اجرا شود، اگر فردی بیش از ۳ بار جریمه شده لازم است با هماهنگی دادستان ماشین وی به مدت حداقل ۲ هفته به پارکینگ منتقل شود و اگر دوباره کوتاهی کند، خودروی وی به مدت یک‌ماه توقیف شود. 
این مسؤول تأکید کرد: تالارها باید بسته باشند، زیرا در روند ابتلا در سیر صعودی قرار داشته و در وضعیت رنگ‌بندی قرمز قرار داریم، هم‌چنین فروشگاه‌هایی که تجمع جمعیتی بالایی دارند حتماً باید بسته شوند، زیرا موجب افزایش آلودگی‌ها می‌شوند. 
جمالی‌پور اذعان کرد: در حالت کلی هر نقطه‌ای که آلودگی رقم بزند و بیش از ۱۵ نفر در آن تجمع کنند بسته خواهد شد. 
استاندار قزوین عنوان کرد: وضعیت جادهٔ سلامت بررسی شود و اگر سطح آلودگی در آن‌جا زیاد و خطرساز است باید برای بسته شدن آن تصمیم‌گیری شود. 
وی در پایان بیان کرد: در عید غدیر و عید قربان زیباسازی شهر اتفاق بیفتد ولی تجمع ممنوع است و راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی و جشن نیز در این ایام ممنوع است و اگر هزینهٔ آن به نهادهایی مانند کمینه امداد داده شود قطعاً ثواب بیشتری خواهد داشت. 
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول