اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

حوزه هنری هیچ‌گاه اسیر دولت‌ها نبوده است

استاندار قزوین ‌گفت: حوزه هنری هیچ‌گاه اسیر دولت‌ها و سیاست‌های آنان نشده و همواره در زمینهٔ جذب نسل جوان و ارزش‌آفرینی نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

حوزه هنری هیچ‌گاه اسیر دولت‌ها نبوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور، استاندار قزوین، در دیدار با مدیر و کارکنان حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین که در دفتر استاندار صورت پذیرفت، اظهار کرد: حوزه هنری یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی کشور است و با توجه به عقبهٔ این بخش در تعمیق و گسترش هنر و فرهنگ، تبدیل به پایگاه مهم فرهنگی و هنری در کشور شده است.

وی افزود: حوزه هنری از دیرباز مأمن تمامی هنرمندان کشور از گروه‌ها و سلایق مختلف بوده است، آثار پر ارزشی توسط حوزه هنری خلق شده که برکات فراوانی برای جامعه به‌همراه داشته است.

استاندار قزوین تأکید کرد: این حوزه سازمانی عملگرا با رویکرد ارزش‌آفرینی است که آثار خود را تولید و به جامعه عرضه داشته است.

این مسؤول اذعان کرد: موفقیت یک کشور در گرو هنر و فرهنگ آن کشور است و هرچه فرهنگ در دامنهٔ منافع ملی تعریف شود اثرگذاری و همگرایی آن بیشتر می‌شود، لذا کم‌کاری‌ها باعث ایجاد بداخلاقی‌ها در جامعه می‌شود.

جمالی‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در عرصهٔ انتخابات و نقش اثرگذار هنرمندان و چهره‌های فرهنگی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، عنوان کرد: فعالان هنری باید به‌دنبال ارزش‌آفرینی باشند، لازم است با نسل جدید به نرمی رفتار کرد، حرف‌هایشان را شنید و آن‌ها را جذب کرد.

وی بیان کرد: حوزه هنری هیچ‌گاه اسیر دولت‌ها و سیاست‌های آنان نشده و همواره در زمینهٔ جذب نسل جوان و ارزش‌آفرینی نقش خود را ایفا می‌کند.

در ادامهٔ این دیدار، محمدرضا امامقلی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: اهم سیاست‌گذاری‌های حوزه هنری، توجه جدی به مقولهٔ اقتصاد هنر، احصاء شیوه‌های نوین، خلق و توسعهٔ مخاطب و شناسایی حلقهٔ مفقوده بین هنرمند و مخاطب می‌باشد.

وی افزود: استان قزوین از ظرفیت‌های هنری بالایی برخوردار است، لذا این ظرفیت‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و تبدیل به حرکت شوند، به‌کارگیری ظرفیت نوجوانان از اهداف اصلی حوزه هنری است که در این مدت کوتاه نقش این قشر از هنرمندان را می‌توان در تولیدات اخیر این حوزه دید.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان به اهمیت اقتصاد در هنر اشاره کرده و تصریح کرد: اقتصاد هنرمندان از موضوعات مهمی است که می‌توان با ایجاد بسترهای مناسب و راهکارهای کارآمد شرایط آن را مطلوب و هموار کرد، بدون شک تحقق این امر مهم موجب افزایش تولیدات هنری در استان خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول