اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

برای رونق تولید باید از ظرفیت همهٔ دستگاه‌ها بهره‌مند شویم

دادستان قزوین گفت: در انجام وظیفه برای جهش و رونق تولید این احساس تکلیف باید وجود داشته باشد که همه از ظرفیت‌های یک‌دیگر استفاده کنیم، هم‌افزایی و بهره بردن از ظرفیت یک‌دیگر، فرصتی ایجاد می‌کند که در حل مشکلات، امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور گام‌های مؤثرتری برداریم.

برای رونق تولید باید از ظرفیت همهٔ دستگاه‌ها بهره‌مند شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین در جلسهٔ هم‌افزایی و نقش‌آفرینی در سند تحول قضایی که صبح امروز با محوریت عارضه‌یابی و رفع موانع تولید که با حضور مسؤول سازمان بسیج حقوقدانان، رئیس سازمان بسیج رسانه و دبیر قرارگاه صنعت استان در دادستانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حوزهٔ جهش تولید و برای رونق بخش صنعتی هر یک از ما سهمی برعهده داریم و در این جهت تلاش می‌کنیم، لذا تلاش‌های مسؤولان وقتی در کنار هم قرار می‌گیرد می‌تواند اثر مثبتی در این راستا بگذارد.

وی افزود: رونق صنعت و تولید و رفع مشکلات آن‌ها به موضوعات مختلفی بستگی دارد، ما در قوهٔ قضائیه در محدودهٔ حقوقی و حمایت قضایی آن تلاش می‌کنیم تا آن‌چه در توان داریم را بتوانیم انجام دهیم، اما این دست اقدامات حساس است و باید به‌نحوی باشد که هم گره‌ای ایجاد نکند و هم بتواند گره‌ای را از بخش تولید باز کند.

قاسمی ادامه داد: در انجام وظیفه برای جهش و رونق تولید این احساس تکلیف باید وجود داشته باشد که همه از ظرفیت‌های یک‌دیگر استفاده کنیم، هم‌افزایی و بهره بردن از ظرفیت یک‌دیگر، فرصتی ایجاد می‌کند که در حل مشکلات، امیدآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق تولید در کشور گام‌های مؤثرتری برداریم.

این مسؤول عنوان کرد: موضوعات صنعتی تخصصی هستند و ورود به این حوزه یک اطلاعات چند وجهی نیاز دارد، لذا اگر کسی بخواهد در بخش صنعت وارد یک حوزهٔ کاری شود باید به قوانین حوزهٔ صنعت، مالیات، بیمهٔ تأمین اجتماعی و موضوعات دیگر اشراف داشته باشد تا بتواند نظر جامعی بدهد، فردی که به این حوزه‌ها اشراف نداشته باشد ممکن است یک بعدی به ماجرا نگاه کند و قضاوت یک‌طرفه کند، بنابراین باید به همهٔ این مسائل در کنار هم نگاه کرد و بهترین تصمیم را جهت حل مشکلات تولید گرفت.

دادستان قزوین بیان کرد: در استان قزوین در راستای رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای صنعتی تصمیمات نسبتاً خوبی گرفته شده است، لذا باید از ظرفیت‌ها در جای آن استفاده کنیم، اگر این ظرفیت‌ها در جای خود استفاده نشوند کار روی زمین می‌ماند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بعد رسانه‌ای نیز باید به‌نحوی عمل شود که مردم و فعالان بدانند که حاکمیت و قوهٔ قضائیه به فکر آن‌ها و حمایت از کار و اشتغال آن‌ها است، این‌که فقط مشکلات حوزهٔ تولید را بدانیم اما تولیدکننده و صنعتگر را در میدان پرخطر تنها بگذاریم کار به جایی نمی‌رسد.

وی تأکید کرد: در حل مشکلات واحدهای تولیدی ما به‌دنبال این نیستیم که این مشکلات به‌نام شخص خاص یا صرفاً یک دستگاه تمام شود، بلکه به‌دنبال آن هستیم که باری را از دوش حوزهٔ صنعت برداریم، زیرا اکنون خط مقدم ما اینجاست و باید در خط مقدم قدم برداریم.

این مسؤول تصریح کرد: در بعدهای عارضه‌یابی و حقوقی نیز باید بتوانیم از ظرفیت دیگر بخش‌ها به‌ویژه رسانه‌ها استفاده کنیم.

دادستان قزوین در ادامه اظهار کرد: لازم است با طلبکاران واحدهای تولیدی مذاکره کنیم و مهلتی بگیریم تا واحد تولیدی روی پای خود بایستند.

قاسمی یادآور شد: اگر ما از بخش تولید حمایت نکنیم و پای صنعت کشور نایستیم آسیب خواهیم دید و اگر غیر از این باشد بسیاری از موضوعات از حالت اعتراض، تبدیل به مسائل امنیتی می‌شود و امنیت اقتصاد کشور آسیب خواهد دید.

وی اضافه کرد: در مسائل حقوقی و اختلاف در حوزهٔ صنعت نیز باید از راه‌حل‌های قانونی و حقوقی استفاده کنیم، اکنون زمانی است که ما باید به‌سراغ این بخش از جامعه یعنی بخش تولید و صنعت برویم و مشکلات آن‌ها را چاره کنیم، زیرا آن‌ها با ورود به کار تولیدی جهاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول