اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

قزوین رتبه نخست اشتغال دانش بنیان و رتبه سوم آموزش مهارت مددجویان را کسب کرد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه نخست اشتغال نوین، نوآورانه و دانش بنیان و رتبه سوم آموزش مهارت برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) را طی سال ۹۸ کسب کرده است.

قزوین رتبه نخست اشتغال دانش بنیان و رتبه سوم آموزش مهارت مددجویان را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید مرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در ارزیابی جامع عملکرد کمی و کیفی اشتغال و خودکفایی استان ها در سال ۹۸ که گزارش آن به تازگی منتشر شده است، استان قزوین در شاخص‌های اشتغال از جایگاه های مختلف و قابل تأملی برخوردار است.

وی ادامه داد: براساس این گزارش طی سال ۹۸ تعداد اشتغال ناشی از کاریابی۴۲۵ نفر بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از محورهای ایجاد اشتغال آموزش مهارت های فنی و حرفه ای است که در این زمینه استان قزوین رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی افزود: براین اساس طی سال ۹۸ برای هزار و ۳۹۸  آموزش مقدماتی و برای دو هزار و ۵۲۶ نفر آموزش پایدارسازی اجرا شده که آموزش ۱۰۰ نفر از مددجویان منجر به شغل شده است و این درحالی است که در تعداد آموزش ها نه تنها برنامه محقق شده بلکه رشد اقدامات نسبت به برنامه بیش از ۱۳۳ درصد بوده است.

دهقان محمدآبادی توضیح داد: رشد عملکرد آموزش، حاصل همکاری و تعامل با دستگاه هایی همچون فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم و فنون، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد، شرکت شهرک های صنعتی، موسسه های آموزشی آزاد و استفاده از ظرفیت و تجارب مربیان و مددجویان آموزش دیده در حوزه آموزش است.

وی عنوان کرد: طی سال ۹۸ تعداد سه هزار و ۲۸۵ فرصت شغلی ایجاد شده که متوسط درآمد ماهیانه شغل های ایجادی بیش از یک میلیون و ۷۶۱ هزار تومان است و در همین مدت ۲۰۴ طرح خودکفایی نیز ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مدت هزار و ۱۶۴ فرصت شغلی انجام شده از طریق راهبری شغلی داشته ایم که متوسط درآمد هر فرصت شغلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

وی اظهارکرد: طی سال گذشته ۱۶۳ طرح نوین، نوآورانه و دانش بنیان اجرا شده است که در این زمین با فاصله بسیار از استان های دیگر در رتبه نخست هستیم.

دهقانی محمدآبادی گفت: این میزان اشتغال نوین، نوآورانه و دانش بنیان حاصل تعامل و همکاری با پارک علم و فن آوری و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و جهاد دانشگاهی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: کمیته امداد استان قزوین براساس بسته تشویقی آماده ارائه خدمات به کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی، تسهیلات بانکی ۵۰ میلیون تومانی و یا معافیت دو ساله از پرداخت سهم بیمه کارفرما اعطاء می شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول